۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۳۶۴۳
امام جمعه موقت ساری:

عزت امروز نظام اسلامی به برکت ولایت و رهبری است

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز هر چه داریم به برکت ولایت فقیه و رهبری است، گفت: اگر نعمت ولايت فقيه نبود كشور ما از عراق، افغانستان، سوريه و لبنان بدتر بود.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساري، پنج شنبه شب در آیين گراميداشت ياد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی پدر شهيدان باطبي که با حضور مسؤولان و مردم شهرستان در مسجد قائم پايين بهشهر افزود: آيت الله هاشمي رفسنجاني عالم مجاهد و انقلابي براي نظام بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله هاشمی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب سپری کرد، افزود: این شخصیت برجسته انقلاب حتی لحظه ای از خدمت به انقلاب و نظام اسلامی فروگذار نکرد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره دغدغه خدمت به دین، انقلاب و مردم داشت، تصریح کرد: ایشان در طول عمر خود مسؤولیت های متعددی را با کارنامه درخشانی سپری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که خداوند براي هدايت جامعه بشريت چند مسیر را قرار داده است، افزود: این مسیرها قرآن، انبيا، اوليا و امامان معصوم(ع) و علما، دانشمندان و علماي رباني است.

حجت الاسلام قاسمی با مهم ارزیابی کردن جایگاه علم و دانش در اسلام، خاطرنشان کرد: عالمان ديني آگاهي مي دهند و بعد از زمان غيبت كبري امام عصر(عج) عالمان دين در دنياي اسلام نقش مهم ايفا كردند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که بعد از رحلت پيامبر(ص) سه خط در يك زمان اتفاق افتاد که از زمان خاندان بني اميه آغاز و تا به امروز نیز ادامه دارد، گفت: نخستین خط، فتنه دين زدايي است و دومين خط ولايت زدايي و سومين خط تقدس زدايي است.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه دین زدایی پس از رحلت پيامبر خط را گم كرده و معاويه، پسرش و خاندان بني اميه با نام و لباس دين به ميدان داري پرداختند و هركاري توانستند انجام دادند و هرچه كه پيامبر 23 سال زحمت كشيدند را خواستند بر باد بدهند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: وقتي اميرالمومنين(ع) بعد از گوشه نشيني خود بدعت ها را از بين برد و از طريق امام حسن و امام حسين(ع) اعلام كردند كه بدعت ها را بيان كنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خط نفاق و فتنه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: نسل جوان جامعه امروز باید بدانند که دشمنان اسلام و انقلاب دين را افيون ملت ها نشان دادند و در کشورمان نیز کسانی که تفكر فتنه گری داشتند دين را افيون ملت ها قلمداد كردند كه بايد حواسمان جمع باشد.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله ولایت ستیزی نیز اشاره کرد و با بیان این که موضوع ولايت ستيزی مسأله ديگري از فتنه است، گفت: حضرت رسول(ص) بعد از خود، امام علي(ع) را ولي و جانشين خود قرار داد، اما بعد از پيامبر اسلام حضرت علي(ع) 25 سال خانه نشين شد در حالي كه امام علي(ع) بزرگي و عظمت فراوان دارد و همين علي(ع) خار در چشم و استخوان بود و اين چنين ولايت ستيزي و ولايت زدايي كردند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در زمان غيبت امام زمان(عج) نوك پيكان دشمن به سمت ولايت فقيه و رهبري است، گفت: همه سعي دشمن آن است كه جايگاه ولي فقيه را تضعيف كنند و ما بايد اين نعمت بزرگ را قدر بدانيم و قدردان خداوند باشيم که اين نعمت عظما را به ما ارزاني داشت.

امام جمعه موقت ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز هر چه داریم به برکت ولایت فقیه و رهبری است، افزود: اگر نعمت ولايت فقيه نبود كشور ما از عراق و افغانستان، سوريه و لبنان بدتر بود.

وی با طرح این سؤال که اگر فرزندان و مستشاران ما به كمك مردم بي دفاع سوريه نمي رفتند آيا داعش وارد كشور ما نمي شد، گفت: زنان مسلمان را داعشي هاي لامذهبي و بي دين، در بازار مي فروشند و بايد به شهداي مدافع حرم خود بباليم، بنازيم و سرتعظيم در مقابل خانواده هاي آنان بجا آوريم كه آرامش و امنیت داريم و اين به بركت ولايت فقيه است.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که دشمنان ما در فكر تقدس زدايي در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا این توطئه دشمنان محقق نشود، چون اگر دشمن به این هدف شوم خود دست یابد آرمان ها و ارزش های انقلاب با خطر جدی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به این که نام و جايگاه و مقام امام علي(ع) براي ما مقدس است اما بدانيد بعد از رحلت رسول دستان امام علي(ع) را بستند، گفت: در زمان ما هم نسبت به خانواده شهدا وظيفه داريم و مقام و جايگاه شهادت بسيار بالا است و بايد خانواده هاي شهدا بر خود ببالند و شهدا را به رخ ما بكشند تا ما غبطه بخوريم چرا كه مقامي بالاتر از شهيد وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ شهادت در جامعه هستند، تصریح کرد: امروز یکی از بهترین راه های ایستادگی در برابر هجمه های دشمنان تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است./202/1317/ب1

ارسال نظرات