۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۷۰۴۵۴
امام جمعه قزوین:

آمارهای انگیزه‌بخش و فرهنگ‌ساز با اهتمام بیشتری اطلاع‌رسانی شود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: ضروری است آمارهای انگیزه‌بخش و فرهنگ‌ساز با اهتمام بیشتری اطلاع‌رسانی شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان اداره کل ثبت احوال استان قزوین که به مناسبت روز ثبت احوال برگزار شد، گفت: کار شما حراست از هویتِ شخصی مردم است و از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: ارزش کار کسی که نام خانم فاطمه ایرانی، را برای نخستین بار در ایران به ثبت رساند امروز مشخص می‌شود و این اقدام از جهات مختلف سند افتخاری برای کشور به شمار می‌آید.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به اهمیت آمار و ارقام در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در گذشته مفسران برای جلوگیری از تحریف قرآن، سوره‌ها را جزء‌بندی کرده و تعداد سوره‌ها، کلمات و حتی حروف آن‌ها را مشخص می‌کردند.

وی در ادامه افزود: امروز هم آمار و ارقامی که از قرآن در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد در روشن شدن بسیاری از حقائق قرآنی مؤثر واقع شده است.

امام جمعه استان با تأکید بر حفظ هویت فرهنگی و دینی اضافه کرد: بخشی از رسالت مهم حفظ هویت فرهنگی و دینی بر عهده ثبت احوال است و همه دستگاه‌های مرتبط باید تلاش کنند تا این رسالت را به درستی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه استان قزوین ادامه داد: وقتی آمارها خبر از کاهش معضلاتی نظیر طلاق، فرونشست آب‌های زیرزمینی و بیابان‌زایی و افزایش نرخ ازدواج، نزولات آسمانی و بالا آمدن سطح تالاب‌ها و دریاچه‌ها می‌دهد، مردم را خوشحال می‌کند.

وی در پایان گفت: ضروری است آمارهای انگیزه‌ بخش و فرهنگ‌ساز با اهتمام بیشتری اطلاع‌ رسانی شود زیرا ارائه چنین گزارش‌هایی ضمن افزایش روحیه و انگیزه مردم، همراهی هر چه بیشتر آن‌ها را به همراه خواهد داشت./853/102/ب3

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه استان قزوین

ارسال نظرات