۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۹۶۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

حماسه 9 دی تجلی بصیرت ملت ایران بود

حجت الاسلام نظری با تأکید بر بهره‌مندی از حماسه 9 دی برای جذب حداکثری و عبرت برای نخبگان، گفت: حماسه 9 دی تجلی بصیرت ملت ایران بود.
حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز

حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن حماسه 9 دی ترتیب یافت، با بیان این‌که ظرفیت‌های وحدت‌آفرین حماسه 9 دی نباید مورد غفلت قرار گیرد، اظهار داشت: همه ملت بر قانون‌شکنی فتنه‌گران در حوادث سال 88 اتفاق نظر دارند، بنابر این نباید این روز تاریخی را مختص تنها قشر خاصی از جامعه بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با سعه صدر و حفظ موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی همه اقشار، احزاب و گروه‌ها را دریابیم و با روشنگری و بصیرت‌بخشی به آنان، تمام آحاد مردم را تحت لوای متحد جامعه اسلامی گرد آوریم؛ همچمام که استراتژی اصلی و راهبردی تمام ادیان الهی اعتقاد به توحید بوده و تمام انبیاء مردم را به وحدت و اجتناب از تفرقه دعوت کرده‌اند.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که اساس حکومت و رهبری در جامعه اسلامی مستلزم وحدت و حل مشکلات با صبر و تدبیر است، گفت: وحدت همراه با بصیرت راه نجات کشور از مشکلات است، باید دانست که بصیرت، آگاهی و همچنین وقت‌شناسی ملت ایران موجب خلق حماسه 9 دی شد، که در نهایت همین واقعه انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

وی با بیان این‌که مقابله با توطئه های دشمنان و تهاجم فرهنگی مبتذل غرب نیازمند وحدت ملی و دینی است، افزود: نباید فراموش کرد که خطبه جاودانه رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88، روحیه مجدد و روشنگری ویژه‌ای به جامعه داد تا فریب‌خوردگان نیز از کرده خود پشیمان شده و به صراط مستقیم بازگردند.

مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز به فرصت‌های حماسه 9 دی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: به‌رغم اینکه فتنه سال 88 آسیب‌ها و خساراتی را از سوی القای بیگانگان و نیروهای مزدور داخلی درکشور ایران به‌بار آورد، اما به‌واسطه بصیرت ملت نیز آثار و برکاتی داشت که بایستی مورد بررسی قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر حفظ وحدت و بهره‌مندی از حماسه 9 دی برای جذب حداکثری، خاطرنشان کرد: مسؤولان و مردم باید براین امر تمرکز و حساسیت ویژه داشته باشند که حماسه 9 دی عاملی برای وحدت مسلمانان و ملت ایران باشد، نه ابزاری برای تفرقه و فرافکنی./302/935/ب1

ارسال نظرات