۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۶۷۲۹۲
امام جمعه شهر ‌آبگرم:

وحدت مسلمانان تکلیفی اسلامی است

امام جمعه شهر آبگرم گفت: وحدت از بزرگترین ابزار دفاع از اسلام و عامل قوت مسلمین و همچنین مورد تأکید اسلام است، بنابراین به عنوان تکلیفی اسلامی و امری قرآنی مطرح است و از این رو تحقق آن لازم و ضروری است.
هفته وحدت

حجت الاسلام علی صالحی،‌ امام جمعه شهر آبگرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت وحدت میان فرق اسلامی، گفت:‌ وحدت از جمله بزرگترین ابزار دفاع از اسلام و عامل قوت مسلمین و همچنین مورد تأکید اسلام است و رحمت و برکت خداوند وحدت و اجتماع  را در بر می‌گیرد، بنابراین به عنوان تکلیفی اسلامی و امری قرآنی مطرح است و از این رو تحقق آن لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تضعیف و ایجاد اختلاف، یکی از شیوه‌های مقابله دشمنان اسلام به شمار می‌آید، در حال حاضر نیز دشمن با ابزار روز و شیوه‌های نرم به ایجاد اختلاف می‌پردازد، جریانهای تکفیری، آل سعود و آل خلیفه و همچنین در مواردی گروه‌های مختلف مسلمان در داخل وحدت ندارند، در نتیجه نبود وحدت، مسلمانان بزرگترین ضربه را خواهند خورد، پس حفظ وحدت مانع از ضربه دشمنان خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی درباره راه‌ های رسیدن به وحدت و تقویت آن، ابراز داشت: در راستای حفظ وحدت لازم است تذکرات و راه کارها از سوی بزرگان و متخصصان ارائه شود و از رفتارهای تخریبی در زمینه وحدت دوری شود.

وی با بیان موانع وحدت، عنوان کرد: تبلیغات و فعالیتهای دشمن یکی از موانع مهم وحدت را شامل می‌شود، بنابراین دشمن و بصیرت در حفظ وحدت دارای اهمیت است، همچنین غفلت و توجه نداشتن نسبت به مشترکات مذاهب مختلف اسلامی نیز از جمله موانع وحدت است، که رسانه‌ها در این زمینه نقش دارند، چرا که وحدت و مشترکات اسلام را به عنوان مسأله بسیار مهم دنیای اسلام، به طور گسترده و در حد لازم رسانه‌ای نمی‌کنند.

امام جمعه شهر آبگرم در پایان به نقش علما و مبلغان دینی در گسترش وحدت اشاره کرد و گفت: لازم است، مبلغان مانند ایام رمضان و محرم در ایام هفته وحدت نیز به مناطق مختلف اعزام شوند و به ترویج وحدت و بیان اهمیت آن بپردازند و در منبرها با داشتن دقت کافی مبلّغ وحدت باشند، همچنین مدیریت مبلغان شیعه و سنی نیز در تقویت و ترویج وحدت دارای نقش است./955/303/ب2

ارسال نظرات