۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۶۶۹۲۴
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان:

مقابله با فرقه های انحرافی رسالت مهم حوزه و دانشگاه است

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه حوزه و دانشگاه رسالتهای خطیری در جامعه بر دوش دارند، گفت: مهم ترین رسالت این دو نهاد می تواند مقابله با فرقه های انحرافی در سایه بصیرت افزایی باشد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه عزیزی، عصر امروز در نشستی که با نمایندگان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان در مرکز مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد، گفت: مصون سازی جامعه در مقابل هجمه های فرهنگی دشمن رسالت مهمی است که بر دوش حوزه و دانشگاه است و نیازمند تعامل متقابل این دو نهاد دارد.

وی با بیان اینکه در سایه وحدت حوزه و دانشگاه می توان در جهت گسترش و تقویت معنویات و تقویت آموزه های اخلاقی بین قشر جوان گام برداشت، افزود: برای هدایت جامعه و تحقق ارزشها و آرمانهای انقلاب باید از ظرفیت دینی، علمی و تبلیغی حوزه و دانشگاه بهره مند شد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به فعالیت دشمن در عرصه فرهنگی و تلاش برای ضربه زدن به باور و اعتقادات جوان و فروپاشی کانون خانواده ها خاطرنشان کرد: تعامل حوزه و دانشگاه راهی مناسب برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

وی با تأکید بر ضروت همکاری مستمر حوزه و دانشگاه گفت: با استفاده از ظرفیتهای این دو نهاد بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه برطرف می شود.

عزیزی از وظایف مهم مبلغان را مقابله و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و انحرافات دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت تبلیغی طلاب حوزه های علمیه و دانشگاه ها می توان با انحرافات و فرقه های انحرافی در دانشگاه ها مقابله کرد.

وی در ادامه کمرنگ شدن سبک زندگی اسلامی را عاملی مهم در راستای گسترش آسیبهای اجتماعی و گریز جوانان از تشکیل خانواده خواند و افزود: حوزه و دانشگاه باید با تبلیغ، تبیین و نهادینه سازی اصول ازدواج آسان و نقش آن در کاهش آسیبهای اجتماعی، نسل جوان را نسبت به این امور آگاه سازند./202/9459/ب1

ارسال نظرات