۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۶۶۱۳۰
حجت‌الاسلام پناهیان:

دینداری بدون مهدویت خطرناک است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دینداری بدون مهدویت بسیار خطرناک است، گفت: باید علیه دین بدون مهدویت قیام کرد، چراکه یکی از دلایل بی‌دینی مردم ارائه دین بدون مهدویت است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز جمعه در ویژه‌برنامه «عید بزرگ بیعت» در آستانه سالروز آغاز امامت حضرت مهدی‌(عج) که در میدان امام‌حسین(ع) برگزار شد، درباره تقرب و خدمت به امام زمان(عج) و مقدمه‌سازی برای ظهور گفت: برخی همچون قوم بنی‌اسرائیل دوست دارند که در مصاف با دشمن به خود دردسر و زحمت ندهند بنابراین دینداری خود را منهای امام زمان(عج) و بر مبنای خاطره قرار می‌دهند.

دینداری بدون امام زمان(عج) عین بی‌دینی است

وی افزود: این نوع دینداری بسیار خطرناک است، مسجد، هیات، عالم دینی که به موضوع مهدویت نپردازد دین بنی‌اسرائیلی دارد، برخی نابخردانه تصور می‌کنند که نماز، قرآن، اخلاق و آداب اجتماعی را رعایت کنند کافی است در حالیکه دین بدون امام زمان(عج) یا انتظار ظهور او عین بی‌دینی و تحریف دین است.

هر عالمی باید بیش از هر چیز در موضوع مهدویت اندیشیده و صحبت کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر عالمی باید بیش از هر چیز در موضوع مهدویت اندیشیده و صحبت کند، عنوان کرد: زمان پیامبر(ص) نیز کسانی بودند که دور خانه خدا طواف می‌کردند اما نبوت پیامبر(ص) را نمی‌پذیرفتند باید رسم اینگونه دینداری از بین برود.

فلسفه شب قدر تقرب به حضرت ولی عصر(عج) است

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه دین بدون مهدویت قرآن بدون امیرمومنان علی(ع) است، اظهار داشت: دینداری بدون امام زمان(عج) دکانی است که در طول تاریخ مقابل انبیای الهی نیز باز بوده است، این اشتباه است که شب قدر فقط  آخر مجلس یک دعای مختصر برای امام عصر می‌کنند در حالیکه فلسفه استغفار در شب قدر جز تقرب به حضرت ولی عصر(عج) نیست.

وی افزود: ما باید موضوع مهدویت را در بستر دینداری افزایش دهیم درغیر این صورت دینداری ما ارزش ندارد، هر پیامبری از سوی خداوند متعهد بوده که مردم به آخرین پیامبر نیز ایمان آورند، ادیان توحیدی بدون تعهد مردم برای پیمان با آخرین پیامبر دین نبوده است.

یکی از دلایل بی‌دینی مردم ارائه دین بدون مهدویت است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دینداری بدون مهدویت بسیار خطرناک است، ابراز کرد: باید بر علیه دین بدون مهدویت قیام کرد، چراکه یکی از دلایل بی‌دینی مردم ارائه دین بدون مهدویت است.

مهدویت بدون سیاست و استکبارستیزی خطا است

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه مهدویت بدون سیاست، جنگ و استکبارستیزی نیز خطاست، گفت: بر اساس تصور برخی گویا ظهور امام(عج) برای برگزاری کلاس اخلاق است، در حالیکه امام برای رهایی جهان از ظلم و ستم و استکبار به جنگ می‌پردازند.

وی افزود: کسانی که گرایش‌های مهدویت بدون سیاست دارند جاهل یا راهزن و دروغگو هستند، هر کس بخواهد به امام زمان(عج) نزدیک شود باید ولایت را برای مردم تشریح کرده و سیاسی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر کس به جمهوری اسلامی کمک کند به امام زمان(عج) نزدیک شده در غیرصورت دروغ می‌گوید.

امام زمان(عج) عرصه سیاست را از قدرت‌طلبان بی‌دین و بی‌معنویت پاک می‌کند

حجت‌الاسلام پناهیان ابراز کرد: امام زمان(عج) می‌آید که کاری از جنس حکومتی کرده و عرصه سیاست را از قدرت‌طلبان بی‌دین و بی‌معنویت پاک کند، استانداران امام زمان(عج) کسانی هستند که مردم خاک قدم آنها را به تبرک برمی‌دارند.

وی افزود: نمایندگان مجلس، قضات، ائمه جمعه، وزرا، مدیران و استانداران اگر نظیر اصحاب ولی عصر(عج) به سمت تقدس نروند لیاقت و شراف تصدی مدیریت خرد و کلان در جامعه معنوی را ندارند.

دعای ندبه دعای رزم است دعای بزم نیست

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید خیال‌پردازی را کنار گذاشت، بسیاری از اخبار ظهور محقق شده است، گفت: دعای ندبه برای کسانی است که حال مبارزه دارند بسیج اگر در دعای ندبه پیشتاز نباشد از هویت خود فاصله گرفته است چراکه دعای ندبه دعای رزم است دعای بزم نیست.

شیعیان باید افراد ناشایست را از حکومت پاک کنند

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: شما شعیان برای مقرب شدن به امام زمان(ع) باید در حکومت دخالت کرده و آن را از افراد ناشایست پاک کنید، باید شعارهای مهدوی را بیشتر سیاسی کرد./201/807/ب1

ارسال نظرات