۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۶۶۰۸۶
استاد حوزه علمیه:

بینش مهدویت برای عموم مردم تبیین شود

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بینش مهدویت باید برای عموم مردم تبیین شود، گفت: باید ویژگیهای جامعه منتظر را استخراج کنیم و خانواده های مهدوی بسازیم تا در نهایت جامعه مهدوی داشته باشیم.
استاد حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام احد عبداللهی استاد حوزه علمیه شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی معرفتی مهدویت که در مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد ابراز داشت: انتظار برای موعود در تمام ادیان الهی وجود داشته و تنها به دین مبین اسلام اختصاص ندارد.

استاد حوزه علمیه مطرح کرد: بحث موعودگرايي در تمام ادیان به نحوی مطرح شده است اما اسلام به این مسأله به صورت جامع پرداخته وتمام ابعاد آن را بیان کرده است.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) زمینه های حضور امام بعد خود را ایجاد کردند اظهار داشت: امروز دشمنان با استفاده از عدم آگاهی و بصیرت مردم در صدد تخریب شخصیت امام زمان (عج) هستند و در این راستا اقدامات فراوانی انجام داده اند و فیلمهای گوناگونی ساخته اند.

وی بیان داشت: این امر رسالت طلاب را در این زمینه بسیار سنگین تر میکند زیرا باید آموزه های دینی و بینش مهدویت را در قالبهای زیبا و رسا و قابل فهم برای عموم ارائه دهند تا مردم پذیرای آن باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگیهای منتظر تأکید کرد: صرف خواندن دعا ی ندبه و گفتن اینکه ما منتظریم کافی نیست بلکه لازم است وظیفه فردی و اجتماعی منتظر را بدانیم.

وی ادامه داد: باید ویژگیهای جامعه منتظر را استخراج کنیم و خانواده های مهدوی بسازیم تا در نهایت جامعه مهدویت داشته باشیم.

حجت الاسلام عبداللهی در پایان عنوان داشت: لازم است هر فردی وظيفه خود را بداند زیرا وظایف هر فرد با دیگران متفاوت است، وظيفه طلاب متفاوت است و یک طلبه باید بداند مبلغ چه موضوعی باشد و در آن جهت حرکت کند./202/857/ب1

ارسال نظرات