۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۶۵۰۳۳
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

انقلاب اسلامی سنت حسنه وقف را احیا کرد

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی سنت حسنه وقف را احیا کرد.
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، وقف را از سنتهای زیبای الهی دانست و ابراز داشت: وقف صدقه جاریه و باقیات صالحات ماندگار است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: موقوفات و سنت حسنه وقف در تمام شرایع و برخی سنتهایی که غیر شریعت بوده نیز وجود دارد، وقف مصارف اخروی را تأمین و تضمین می کند.

این مسؤول مطرح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بانی و متولی سنت حسنه وقف بودند و بهترین مصداق عمل کنندگان به این سنت هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه در اسلام یکی از باقیات و صالحات ماندگار، وقف است، بیان داشت: امروز مسلمانان مدیون و مرهون موقوفات اهل بیت(ع) هستند، موقوفات، عام بوده و در مصارف متعددی از جمله حوزه های علمیه، ایتام، بهزیستی و موارد دیگر خرج می شود.

این مسؤول ادامه داد: در سالهای گذشته بسیاری از موقوفات با توجه به تبلیغ علما در زمینه احیای وقف به سمت حوزه های علمیه گرایش می یافتند و این مهم سبب شد که طلاب و روحانیان مسیر پیشرفت و ترقی را به راحتی طی کنند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: به مرور زمان در دوران پهلوی وقف و موقوفات کمرنگ شد اما با رهبری امام خمینی(ره) و به ثمر نشستن انقلاب وقف جانی تازه گرفت و علمای دین نیز به فکر احیای این سنت حسنه افتادند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: وقف انسان را برای مبارزه با هوای نفس و شیطان آماده می کند و نور معنویت را در وجود انسانها نهادینه می کند، وقف به اعمال نیک انسانها حتی پس از مرگ تداوم می بخشد.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: اگر موقوفات حوزه های علمیه احیا شده و در اختیار این اماکن قرار گیرد حوزه های علمیه از پشتیبانی بیشتر برخوردار می شود و طلاب و روحانیان با حمایت بیشتر می توانند اسلام را جهانی کنند./857/302/ب2

ارسال نظرات