۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۴۶۴۸۳۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

دولت به اقدام آمریکایی ها پاسخی کوبنده بدهد

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقض برجام از سوی سنای آمریکا، گفت: این نخستین بار نیست که آمریکا قراردادهایش را یک طرفه نقض می کند و این اقدام آمریکایی ها نشان داد که آنها به هیچ اصول بین المللی پایبند نیستند.
تحریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید رسول سید پور، استاد حوزه علمیه مازندران جمعه شب در جمع بسیجیان شهرستان محمود آباد، بسیج را شاخصه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بسیج و تفکر بسیجی عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی است.

وی با اساره به این که بسیج به عنوان یک نهاد مردمی حافظ انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور است ظهوری که فرماندهی آن به دست حضرت ولی عصر(عج) است و بسیجیان سربازان آن حضرت هستند.

حجت الاسلام سیدپور با اشاره به این که حفاظت از آرمان های امام و انقلاب از اهداف همیشگی بسیج بوده است، اظهار داشت: بسیج همواره به روند استکبارستیزی و دشمن ستیزی پایبند بوده و همراه ولایت فقیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به بدعهدی های آمریکا به عنوان دشمن همیشگی جمهوری اسلامی، گفت: آمریکا و هم پیمانانش همواره در صدد تضعیف نظام اسلامی هستند و دشمنی های آنان با مردم ایران پایان نخواهد یافت.

حجت الاسلام سید پور با تاکید بر این که مسؤولان عملاً حرکتی در جهت مبارزه با استکبار و ویژه آمریکا نمی کنند، گفت: مسؤولان در بدعهدی های مستمر آمریکا هیچ واکنش مثمر ثمری انجام نمی دهند و تنها واکنش آنها حرف زدن است.

وی با اشاره به نقض برجام از سوی سنای آمریکا، خاطرنشان کرد: این نخستین بار نیست که آمریکا قراردادهایش را یک طرفه نقض می کند و این اقدام آمریکایی ها نشان داد که آنها به هیچ اصول بین المللی پایبند نیستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رفتار آمریکایی ها در برابر ملت ایران هیچ تغییری نکرده است، تصریح کرد: آمریکا هیچ گاه نمی تواند خوی استکباری خود را کنار بگذارد بلکه این کشور نماد استکبار در جهان است.

حجت الاسلام سیدی پوربا اشاره به این که آمریکایی ها در جریان مذاکرات نیز همواره در پی فریبکاری بودند، خاطرنشان کرد: تمدید تحریم های ده سال آمریکایی ها علیه ایران اسلامی پشت پا زدن به همه تعهدات بین المللی است.

استاد حوزه و دانشگاه مازندران با تأکید براین که دیگر نوبت دولت و دستگاه دیپلماسی کشور است که در برابر این بدعهدی آشکار آمریکایی موضعی شفاف و کوبنده اتخاذ نکنند، تصریح کرد: تنها صدور یک بیانیه و اظهار نظر در خصوص این اقدام آمریکایی ها کافی نیست بلکه ملت ایران منتظر یک اقدام دندان شکن هستند.

وی با بیان این که تصویب طرح ده ساله تحریم ها علیه ایران اسلامی موجی از عصبانیت را در کشور به وجود آورده است، گفت: مردم از مسؤولان انتظار دارند با اقدامی سریع پاسخ این بدعهدی آمریکایی ها را بدهند.

حجت الاسلام سیدی پور با اشاره به این که البته این اقدام ضد ایرانی آمریکایی ها چیز تازه ای نیست، افزود: آمریکایی ها پس از برجام از همه ظرفیت ها برای تحریم جدید به بهانه های مختلف علیه ایران اسلامی استفاده کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله هسته ای تنها بهانه ای برای ضربه زدن به ایران اسلامی بود، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها از همان ابتدا می دانستند که ایران هیچ گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده است و آنها تنها می خواستند قدرت و اقتدار خود را به دنیا ثابت کنند.

وی با بیان این که برجام فرصت دوباره ای برای معرفی آمریکایی ها به دنیا بود، تصریح کرد: تصویب طرح تحریم های ده سال علیه ایران اسلامی به حتم نقض برجام است و دولت باید پاسخ کوبنده ای به آمریکایی ها بدهد.

حجت الاسلام سیدی پور با بیان این که این طرح جدید آمریکا به برخی ها که در داخل ادعا می کردند که رویکرد آمریکایی ها علیه ملت ایران ثابت شده است، بیان داشت: رویکرد استکباری آمریکایی ها علیه ملت ایران همچنان ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان این که دولت و مجلس باید در اقدامی جدی و سریع با این اقدام آمریکایی ها مقابله کنند، خاطرنشان کرد: هر گونه تسامح و تساهل در برابر این اقدام ضد ایرانی آمریکایی ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها با تصویب این طرح به همه معاهدات بین المللی پشت پا زدند، بیان داشت: با این اقدام آمریکایی ها مسؤولان نیز باید فعالیت هسته ای را به گذشته بازگردانند.

وی با اشاره به این که تمدید تحریم ها شادی را به دل برخی غرب گرایان در داخل کشور نشانده است، گفت: برای غرب گرایان به همچ عنوان تمدید این تحریم ها مهم نیست و این بحث در دو طیف خوب و بد تنها جهت تطهیر چهره خودشان است.

حجت الاسلام سیدی پور ادامه داد: تنها پیام این تمدید این است وقتی رییس جمهور به منتقدان خود می گوید بروید به جهنم، دشمن نیز به اینها می گوید شما هم بروید به جهنم و برای آمریکا و هم پیکانانش اصلا مهم نیست که چند مهره دست نشانده خود را از دست می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جمهوری اسلامی از مقابله با استکبار و زورگویی پا پس نمی کشد، گفت: جمهوری اسلامی با اتکا به فناوری داخلی و نیروهای جوان خود همان طور که آن یک نفر مخالف در مجلس آمریکا گفت دوباره می تواند با اتکا به این قدرت و توانایی عظیمی که درداخل کشور وجود دارد دوباره غنی سازی، را به 20 درصد و بلکه فراتر از آن برساند و نیروگاه های هسته ای را راه اندازی و شروع به کار کنند و سانتریفیوژ هایی را که از کار انداخته بودند راه اندازی کنند.

وی با اشاره به این که برخی آب در اسیاب دشمن ریختند و موجب خسارت های هنگفتی به ملت شدند، گفت: مهم ترین عبرت از برجام نافرجام که عده ای آن را به ملت تحمیل کردند، طبق فرمایش مقام معظم رهبری این است که از عجله، از اعتماد و کار نقدی برای طرف مقابل که همواره در پی فریب است پرهیز شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که مقام معظم رهبری همواره در روزهای نقد و بررسی برجام به تفکر و دقت در امضای آن تأکید کردند و گفتن امریکا این قرارداد را نقض می کند، خاطر نشان کرد: رهبری بر مبنای شناختی که از غرب به ویژه آمریکا دارد و به خوبی از پیشنیه بدعهدی آنان آگاه هستند واینکه هیچ وقت نمی شود به استکبار اعتماد کرد بارها دولت را نصیحت کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما دولت به همراه مجلس این قرارداد را تحمیل کردند و امروز می بینیم که پیش بینی رهبری به واقعیت تبدیل شد.

حجت الاسلام سید پور اظهار داشت: اگر نبود رهنمود های مقام معظم رهبری ونظارت های ایشان در ایام مذاکرات امروز این اشخاص حتی مسأله موشکی و دیگر مسائل حیاتی کشوررا مذاکره می کردند./1317/202/ب2

ارسال نظرات