۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۵۳۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

بصیرت انقلابی مهم ترین عامل جاودانه شدن شهدا است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدون بصیرت هیچ گاه به سر منزل مقصود نخواهیم رسید، مهم ترین عامل جاودانه شدن شهدا را داشتن بصیرت انقلابی دانست و گفت: شهدا با بصیرتی عمیق که نشأت گرفته از آموزه های اسلام و انقلاب بود در شرایط بحرانی و سخت انقلاب، مسیر صحیح را یافتند و برای دفاع از انقلاب و آرمان های نظام به پیکار با باطل رفتند.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام علی اکبر طلابیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در یادواره شهدای شهرستان فریدونکنار گفت: خداوند در آیات مختلفی از قرآن مجید بیان فرموده است که انسان ها را در همه حال آزمایش می کند، همه چیز ما از سوی خداوند متعال مورد آزمایش و امتحان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود به داشتن بصیرت در جامعه دینی اشاره کرد و افزود: برای پیروز شدن از امتهان الهی باید بصیرت داشته باشیم، چون بصیرت در هر شرایط همچون چراغی مسیر صحیح را به انسان نشان می دهد. 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان بی بصیرت از مسیر صحیح منحرف شده و گمراه می شود، خاطرنشان کرد: بصیرت تنها ابزار رهایی از ظلمت و تاریکی و رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی است.

حجت الاسلام طلابیان با اشاره به این که در شریط فتنه گرد و غبار فتنه همه جا را فرا گرفته و شناخت دوست و دشمن امکان پذیر نیست تنها راه شناخت مسیر داشتن بصیرت است، تصریح کرد: در جریان فتنه 88 بسیاری از خواص که از شخصیت های رده های بالای کشور بودند به دلیل عدم داشتن بصیرت مسیر انقلاب و ولایت را گم کردند.

وی با بیان این که بدون بصیرت هیچ گاه به سر منزل مقصود نخواهیم رسید، مهم ترین عامل جاودانه شدن شهدا را داشتن بصیرت انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با بصیرتی عمیق که نشأت گرفته از آموزه های اسلام و انقلاب بود در شرایط بحرانی و سخت انقلاب، مسیر صحیح را یافتند و برای دفاع از انقلاب و آرمان های نظام به پیکار با باطل رفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز با وجود گذشت سال ها از جنگ تحمیلی اما جنگ همچنان ادامه دارد، اما شیوه جنگ دشمن با ملت ایران تغییر کرده است، ادامه داد: امروز دیگر بدخواهان و دشمنان نظام جنگ نظامی علیه ملت ایران را دنبال نمی کنند بلکه جنگ فرهنگی و اقتصادی را علیه این ملت مستقل در پیش گرفتند.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که امروز نیز کشور و به ویژه مسؤولان نظام نیازمند بصیرت انقلابی هستند، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکید می کنند کشور برای مقابله با توطئه های دشمنان نیازمند داشتن نگاه و تفکر انقلابی است.

وی انقلابی ماندن را خنثی کردن توطئه های داخلی و خارجی دانست و با بیان این که عده ای در کشور از تقویت تفکر انقلابی ناراحت هستند، گفت: کشور برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان باید ارزش ها و اصول انقلابی را گسترش دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت ایران هیچ گاه برای خوشحالی و ناراحتی کشوری نمی تواند اصول و آرمان های اصیل انقلاب را زیر پای بگذارد، تصریح کرد: آرمان های انقلاب اسلامی هر روز باید در کشورمان پررنگ تر و پویا تر باشد تا دشمن فکر نفوذ به کشور را از سرش برای همیشه بیرون کند.

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که پروژه نفوذ زمانی در کشور کلید خواهد خورد که اصول انقلاب در جامعه کمرنگ شود، گفت: استقلال و استکبار ستیزی و مبارزه با زیاده خواهی های دشمنان قسم خورده انقلاب نظیر آمریکا جزء اصول غیر قابل تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و هیچ گاه نباید کمرنگ شود.

وی با تأکید براین که ملت ایران با تقدیم هزاران شهید این انقلاب و نظام اسلامی را حفظ کردند و هیچ گاه اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه ای به آن وارد شود، افزود: ملت ولایت مدار، با بصیرت و همیشه در صحنه ایران اسلامی پاسداری و حراست از آرمان های انقلاب را یک تکلیف شرعی و ملی بر خود می دانند و تا آخرین قطره خونشان نیز پای این انقلاب خواهند ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران، نخستین عامل فتنه را تبعیت از هوای نفس یا شیطان درون عنوان کرد و با بیان این که هوای نفس انسان را از رسیدن به مقصد حقیقی باز می گذارد، گفت: دل به دنیا بستن و مطامع دنیوی، یاد خدا را از صفحه دل و زندگی انسان پاک می کند و در مسیر سقوط قرار می دهد.

حجت الاسلام طلابیان از بصیرت و تقوا به عنوان بهترین راه خروج از فتنه و جلوگیری از نفوذ دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت دینی و تقوا همچون چراغی مسیر حرکت را برای انسان روشن می کند و به همین دلیل انسان در تاریکی فتنه راه را گم نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به بیان سه شاخصه مهم افراد با بصیرت پرداخت و افزود: افراد با بصیرت سه حالت را رعایت می کنند، نخست اینکه احساس تعهد در مقابل وادادگی دارند که متأسفانه در کشور ما افرادی وجود دارند که از این خصلت به دور هستند تا جایی که حتی در میان مسؤولان طراز اول مملکت نیز این افراد وجود دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی مسؤولان بصیرت ندارند، خاطر نشان کرد: در قضایای اخیر نیز یکی از مسؤولان تراز اول کشورمان به دلیل لغو سخنرانی فردی، پیام می دهد و احساس شرمساری می کند، اما برای این همه هجمه و حرف های بیگانگان و یا برخورد حادثه قطار و جان باختن ده ها نفر از هم وطنان حتی یک پیام هم نمی دهد.

حجت الاسلام طلابیان موقعیت شناسی را دومین و دشمن شناسی را سومین خصلت انسان با بصیرت دانست و گفت: انقلابی بودن زمان و مکان نمی شناسد و داشتن روحیه انقلابی یعنی همین مسأله که موقیت شناس و دشمن شناس باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، یوم الله نهم دی را یکی از نمونه های بارز تبلور این دو شاخصه مهم در افراد با بصیرت دانست و تصریح کرد: ملت با بصیرت و ولایی ایران اسلامی  با خلق آن حماسه ماندگار مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام اسلامی زدند. 

امام جمعه سابق بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود رزمندگان و شهدای مدافع حرم را نمونه بارز از افراد با بصیرت دانست و افزود: متأسفانه در کشور ما برخی افراد با شبهه افکنی، این حرکت عظیم و انقلابی را زیر سؤوال می برند این گونه اظهارات همراهی با دشمنان نظام است.

حجت الاسلام طلابیان ادامه داد: اگر این رزمندگان و شهدای مدافع حرم نبودند امروز داعش در بعضی از استان های ما حکومت می کرد به همین دلیل فرزندان این انقلاب رفتند در یک کشورغریب تا امنیت کشورمان حفظ بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدافعان حرم عزت و عظمت اسلام ناب را دو چندان کردند، افزود: رزمندگان اسلام برای حراست از اسلام ناب و دفاع از حریم اهل بیت(ع) در برای تکفیری های جنایت کار ایستاده اند و از حریم اسلام دفاع می کنند./202/950/ب1

ارسال نظرات