۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۶۴۱۹۵
نماینده ولی فقیه در ایلام:

انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب اهل بیت است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: در طول تاریخ بعد از حکومت اسلامی امام علی(ع)، انقلاب اسلامی به نام تشیع و ولایت و پیروی از اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی شکل گرفت که در طول 38 سال از عمر بابرکت این انقلاب، نظام سلطه به تحریک مرتجعین عرب و وهابیت، هر جنایتی که توانستند انجام دادند اما نظام اسلامی بااقتدار جلوی آن‌ها ایستاده است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، امشب در حسینیه اهل‌بیت(ع) شهر ایلام، اظهار داشت: رحلت پیامبر اکرم(ص) یکی از عظیم‌ترین مصیبت‌های امت اسلامی به‌ویژه برای ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) با متصل شدن به اقیانوس وحی الهی برای نجات بشر از جهالت و نادانی، مبعوث شدند، ابراز کرد: هیچ پیامبری نداریم که بدون جانشین و وصی از دنیا رفته باشد و اگر جانشین نداشته باشد، رسالت آن پیامبر ناتمام مانده است.

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ع) از همان آغاز رسالت خود، درباره جانشین و وصی بعد از خود بارها صحبت کرده و آخرین مرتبه نیز در واقعه غدیر این امر را به‌ صراحت بیان و حضرت علی (ع) را به‌عنوان وصی خود را معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه یکی از مصیبت‌های دیگر اسلام، قضیه خلافت بعد از پیامبر اکرم(ص) و جریان نفاق بوده است، گفت: آثار شوم جریان نفاق بعد از گذشت 1400 سال که از رحلت پیامبر اکرم(ص) می‌گذرد هنوز باقی است و امروز  این امر را در کشتار امت اسلامی به نام اسلام می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) مصیبت‌های بزرگی بر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) وارد شد، تصریح کرد: ظلم‌های زیادی بعد از امامان معصوم(ع) نیز متوجه پیروان و شیعیان شده که امروز نیز می‌بینیم به نام اسلام چه جنایت‌هایی انجام می‌شود و از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

امام‌جمعه ایلام گفت: در طول تاریخ بعد از حکومت اسلامی امام علی(ع)، انقلاب اسلامی به نام تشیع و ولایت و پیروی از اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی شکل گرفت که در طول 38 سال از عمر بابرکت این انقلاب، نظام سلطه به تحریک مرتجعین عرب و وهابیت، هر جنایتی که توانستند انجام دادند اما نظام اسلامی بااقتدار جلوی آن‌ها ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: در عراق با سرنگونی رژیم صدام، با فتوای مرجعیت یک حکومت مردمی و اسلامی بر اساس معیارهای بین‌المللی شکل گرفت که نظام سلطه برنامه داشت که عراق را تجزیه کند و اما مقام معظم رهبری محکم ایستادند و امروز کشور عراق از یک حکومت اسلامی مستقل برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه نتوانست در عراق کاری از پیش ببرد بنابراین داعش را درست کرد که جنایت آنان روی همه جنایتکاران را سفید کرده است، گفت: امروز فرهنگ اصیل اهل‌بیت(ع) و معارف تشیع جهانی شده است و  نمی‌توانند جلوی آن‌ها را بگیرند از این رو با جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای آمده‌اند اما اسلام پیروز است.

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: در مراسم اربعین حسینی که 20 میلیون نفر از نقاط مختلف جهان در یکی از ناامن‌ترین کشورهای جهان جمع می‌شوند و عشق و علاقه خود را به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نشان می‌دهند و همه بلاها را به جان می‌خرند و در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطرنشان کرد: امروز جهان پذیرفته است که مکتب اهل‌بیت(ع) تنها راه نجات است و عاشورا، عامل نجات همه کشورهای جهان است و از رژیم آمریکا به‌جز بی‌عدالتی، ظلم و ستم، جرم و جنایت چیزی دیگری ندیده‌اند، نظام سلطه تلاش کرد که با سانسور صدای انقلاب به گوش جهان نرسد اما امروز انقلاب اسلامی به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

گفتنی است، این مراسم به مناسبت سالروز ارتحال جان‌گداز حضرت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه اهل‌بیت(ع) با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نماز مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اقامه شد./202/879/ب1

ارسال نظرات