۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۶۴۱۷۹
رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق:

کشورهای خارجی با تحریک اهل سنت درپی ناامنی در عراق هستند

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق خواستار هوشیاری مسؤولان شد و تصریح کرد که کشورهای خارجی با تحریک اهل سنت درپی ناامنی در عراق هستند.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق امروز در گفت‎وگو با سایت خبری الاتجاه از تحریک اهل تسنن این کشور از سوی برخی کشورهای خارجی خبر داد و گفت: رهبران اهل سنت در خارج از عراق عاملان اصلی تحریک جناح‎های مختلف اهل تسنن در داخل کشور هستند و به صورت کلی بر وضعیت آن‎ها تاثیر می‎گذارند.

وی افزود: حارث الضاری رییس هیأت علمای مسلمان و از حامیان القاعده اولین جریان تحریک کننده اهل تسنن در عراق است. الضاری موسسات و مراکز دینی مختلفی در داخل عراق دارد.

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق حزب بعث جدید را دومین عامل انحراف اهل تسنن دانست و تصریح کرد: این حزب جناح‎های سیاسی و جریان‎های مسلح مانند نقشبندیه را برای اقدامات مختلف در داخل عراق تحریک می‎کنند.

وی افزود: بسیاری از اهل تسنن در عراق زیر پرچم حارث الضاری و حزب بعث فعالیت می‎کنند و آنان نیز با کشورهای مختلفی مانند عربستان، قطر و ترکیه در ارتباط هستند بنابراین حکومت عراق باید مراقب فعالیت‎هایشان باشد تا امنیت کشور تهدید نشود

خالد الملا خواستار فعالیت جدی ائتلاف ملی عراق برای ایجاد گفت‎وگوی میان اقشار مختلف اهل تسنن شد و اظهار داشت: مسؤولان ائتلاف ملی عراق نباید با رهبران اهل سنت که با کشورهای خارجی در ارتباط هستند و از طریق آنان تغذیه فکری می‎‎شوند دیدار کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات