۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۶۱۰
مدیرگروه نیازسنجی پژوهش حوزه‌های علمیه:

شبکه علمی نخبگانی بسیج راه اندازی شود

حجت الاسلام والمسلمین مازنی با بیان اینکه امروز بسیجیان ما بی نیاز از آموزش های نظامی نیستند و باید آماده باشند ولی بیشتر انرژی آنها باید درکسب علم مصرف شود، گفت: به همین دلیل باید شبکه علمی نخبگانی بسیج راه اندازی شود به گونه ای که بسیجیان تمام دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه در علوم مرتبط باهم ارتباط علمی داشته باشند.
حجت الاسلام مازنی

حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تعبیر «تفکر بسیجی» خیلی زیبا است، اظهار داشت: نخستین بار این عبارت ازسوی امام امت بکار گرفته شد که فرمود: «اگر بركشوري نواي دلنشين تفكر بسيجي طنين‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد شد»؛  انقلاب ما با فکر بسیجی متولد شد و با اندیشه و تئوری اول بسیجی انقلاب به پیروزی رسید.

مدیر گروه فرهنگ و هنر انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با تصریح بر اینکه بسیج شجره طیبه است، ابراز داشت: این درخت پاک و طاهر در زمان جنگ باحضور قدرتمندانه و شجاعانه  خود درجبهه ها توانست مقاومت را مدیریت کند و در دوران بازسازی خرابی های جنگ و سازندگی نیز خالصانه در میدان های سازندگی حاضر شد.

ضرورت حضور بسیج در عرصه فرهنگ

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عرصه های حضور  بسیجی در عرصه فرهنگ است؛ تفکر بسیجی فرهنگ را می شناسد، ویژگی های فرهنگ را می داند و به نرم بودن فرهنگ باور دارد، بنابراین اگر چه بسیجیان ما جنگ را در مرزهای جعرافیایی تجربه کردند اما اینک یک بسیجی اقتضائات و تفاوت جنگ سخت و نرم را باید بشناسد.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی با بیان اینکه ما بانسل جدیدی از بسیج مواجهیم که نه تنها در مبارزات انقلاب حضور نداشته بلکه دفاع مقدس را هم ندیده است، خاطرنشان کرد: نسل جدید در عصر جنگ نرم متولد شده و این نسل دوران طلایی امام را تجربه نکردند و تنها آن دوران برای این نسل روایت شده است.

وی تأکید کرد: بنده معتقدم این نسل نیز ویژگی های منحصر بفردی دارند، چراکه ازطرفی اصحاب امام را درک می کنند، تجربه می آموزند و فراز و  نشیب های دوران انقلاب و جنگ را بدون واسطه  از اشخاصی که انقلاب و دفاع مقدس را تجربه کردند می شنوند؛ این نسل واسطه نسل اول انقلاب و دفاع مقدس با آینده اند، بنابراین مسؤولیت سنگینی دارند و باید درست بفهمند و درست به حافظه بسپارند و به نیکی روایت کنند.

مدیرگروه نیازسنجی پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه این نسل جدید به دلیل فرصتی که در کسب مهارت و  آموزش دارند در عرصه علم و تکنولوژی باید فعال شوند، ابراز کرد: امروز اگرچه بسیجیان ما بی نیاز از آموزش های نظامی نیستند و باید آماده باشند ولی بیشتر انرژی آنها باید درکسب علم مصرف شود، به همین دلیل است که به نظر من باید شبکه علمی نخبگانی بسیج راه اندازی شود به گونه ای که بسیجیان  تمام دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه در علوم مرتبط باهم ارتباط علمی داشته باشند.

لزوم نیازسنجی پژوهشی در عرصه مناسبات بسیج

وی تصریح کرد: باید نیازسنجی پژوهشی در عرصه مناسبات بسیج، مردم و نظام اسلامی  انجام شود، ضمن اینکه بنده پیشنهاد می کنم در عرصه آموزش، نیز باید نیازهای بسیجیان شناسایی و اولویت یابی شود، بنابراین ما به فصلی از تاریخ رسیدیم که باید کارکرد بسیج سازماندهی شده تر شود و نقش بسیج در نقشه علمی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دیگر اسناد بالادستی باید ملاحظه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی با بیان اینکه از بسیج نباید استفاده ابزاری شود، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که بسیج میراث انقلاب است و برای همگان مقدس است، به همین دلیل نباید خدای نکرده با برخی رفتارهای غیر ضروری سبب کم شدن اعتبار بسیج نزد افکار عمومی شویم./1330/302/ب3

ارسال نظرات