۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۶۱۶۱۷

جند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برپایی نخستین نمایشگاه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی در تبریز، هنرنمایی بازیگران آئینی در «ساقی سرمست» و هزینه بخشی از درآمد موقوفات در موکب اربعین آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری نخستین نمایشگاه جامع سبک زندگی ایرانی اسلامی در محل فرهنگسرای الغدیر خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه را در راستای مطالبات مقام معظم رهبری درباره ارائه راهکارها و الگوهای زندگی اسلامی ایرانی است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه برای نخستین بار در کشور از اول دی‌ماه با همکاری مرکز مطالعات "قرار زندگی" موسسه خاتم‌الاوصیا در فرهنگسرای الغدیر برگزار خواهد شد، افزود: در این نمایشگاه مفاهیم سبک زندگی اسلامی ایرانی به مخاطب ارائه و الگوهای مربوطه  در بخش‌های «خانواده»، «سبک ازدواج»، «مسکن»، «لباس»، «نوع خوراک و آشپزی»، «الگوی مصرف و کسب‌وکار»، «نوع تفریحات» و دیگر امور مربوط به خانواده مطرح و بسته‌ کاملی در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری و نظر دادگستری استان، شورای اسلامی شهر تبریز و عنایت شهردار محترم تبریز و با استفاده از پروژه مطالعاتی اساتید روان‌شناسی و جامعه‌شناسی برگزار می‌شود، در کنار این نمایشگاه، بازدیدکنندگان می‌توانند از طرح‌های رایگان این مجموعه به‌عنوان الگوی اسلامی ایرانی برای ایجاد فضایی شاداب در خانه و خانواده خود، به نسبت فضای موجود در خانه استفاده کنند.

«ساقی سرمست» در مرند به روی صحنه می رود
مهران فرجی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند اظهار داشت داشت: به مناسبت ایام اربعین، نمایش «ساقی سرمست» با طراحی و کارگردانی مهدی صالحیار به روی صحنه می رود. این نمایش که کاری از گروه تئاتر «اوینار» است از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند اجرا می شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می توانند به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند مراجعه کنند.

هزینه بخشی از درآمد موقوفات حسینی در موکب اربعین آذربایجان‌شرقی 
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از موکب‌های اربعین حسینی آذربایجان شرقی در مرز ایران و عراق، اظهار داشت: بخشی از درآمد حاصل از نیات واقفان برای خدمت به زائرین اربعین حسینی در موکب آذربایجان‌شرقی در مرز مهران اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به افزایش چند برابری زائرین پیاده کربلا، اظهار کرد: خوشبختانه امسال تعداد زائرینی که از مرزها به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) حرکت می‌کنند افزایش چشمگیری داشته و به‌تبع آن با برپایی موکب‌های متعدد، عاشقان اباعبدالله نیازهای زائرین را به‌خوبی تأمین کرده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه همایش پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگ‌ترین مانور شیعیان در مقابل اسلام‌ستیزان است، خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی برای برپایی موکب اربعین استان زحمت‌کشیده‌اند و راه‌اندازی موکب در جهت ارائه خدمات به زائرین پیاده کربلا کمترین کاری است که می‌توان درراه اهل‌بیت (ع) انجام داد.

مجله «شکوفه های منتظر» منتشر شد
شماره هفتم مجله «شکوفه های منتظر» ویژه کودکان و نوجوانان به همت کانون فرهنگی هنری شهدای محراب شهرستان ملکان منتشر شد.

این مجله در ۲۵ صفحه منتشر شده که بخش اول آن به داستان شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) اختصاص پیدا کرده است. کاروان کربلا، حضرت امام حسین(علیه السلام)، حضرت علی اکبر(علیه السلام) پاره تن سیدالشهدا، حضرت زینب(سلام الله علیها)، بقیه الله و .. از جمله عناوین منتشر شده در این مجله است.

گفتنی است، در صفحه پایانی این مجله نیز مسابقه ای از محتوای مطالب این نشریه، طراحی شده است که به برگزیدگان آن جوایزی اهدا خواهد شد./935/303/ب2

 

ارسال نظرات