۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۶۰۴۵۸
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم استفاده از فرصت اربعین برای انتقال فرهنگ عاشورا در جهان

حجت الاسلام صفایی گفت: حرکت اربعین بزرگترین اجتماع مردمی در جهان است که باید بستری برای انتقال فرهنگ انقلاب در جهان شود.

اربعین

حجت الاسلام مهدی صفایی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به جایگاه اربعین در تبیین معارف شیعی گفت: حرکت عظیم اربعین اوج قدرت مسلمانان را به استکبار نشان می دهد.

وی با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر در اسلام اظهار داشت: حرکت عظیم اربعین اوج قدرت شیعیان است و این امر مصداق تعظیم شعائر است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که دشمن از حرکت عظیم مسلمانان واهمه دارند گفت: دشمنان اسلام و مسلمین از حرکت و همگرایی مسلمانان واهمه دارد و اتحاد مسلمانان موجب ناراحتی انان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام درپی آن هستند که موجبات تضعیف مسلمین را فراهم کنند و این در حالی است که زیارت اربعین سبب همگرایی مسلمانان جهان است.

حجت الاسلام صفایی ابراز داشت: حرکت اربعین بزرگترین اجتماع مردمی در جهان است که باید بستری برای انتقال فرهنگ انقلاب در جهان شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مقوله فرهنگ سازی و تمدن سازی اسلامی گفت: حرکت عظیم اربعین باید بستری برای تبادل فرهنگی و انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان باشد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید در این راستا برنامه ربزی های دقیقی انجام دهند و زمینه لازم را فراهم کنند./979/302/ب3

 

 

 

ارسال نظرات