۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۵۹۰۶۰
آیت الله مجتهد شبستری:

زیارت اماکن مقدس مذهبی تعالی بخش روح بشری است

امام جمعه تبریز هدف از سفر را تحول روحی و معنوی در انسان دانست و گفت: زیارت اماکن مقدس مذهبی تحول روحی و معنوی ژرفی را در انسان ایجاد می کند، به همین خاطر زیارت معصومین(ع) و امامزادگان معتبر اجر و ثواب بیشتری دارد و تشویق به این امر به خاطر تأثیر در تعالی روحی انسان است.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار اعضای ستاد طرح مهر درخشان با بیان اینکه مسأله سفر یک مسأله لازم و ضروری است، اظهار داشت: غریضه سفر نوعاً در همه انسان ها وجود دارد و افراد در هر سنی طالب سفر و گردش هستند.

وی با اشاره به ویژگیهای انسانی و لزوم توجه به تفریح و همچنین تنوع در زندگی و حیات خود، ادامه داد: برای انسان لازم است نوعی تنوع در زندگی حاصل شود زیرا از لحاظ اعصاب و روان ثبات در یک محل و ماندن در آن صلاح نیست و سبب می شود شخص دچار برخی آسیبها در زیست خود شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به مسأله سفر در دین اسلام، تصریح کرد: در دین مقدس اسلام برای اینکه این غریزه اشباع شود و از این غریزه سفر هم بهره برداری فرهنگی شود، خداوند متعال مسأله حج و سفر بیت الله الحرام را مقرر کرده است، با توجه به اینکه امسال از این سفر معنوی به خاطر جنایات آل سعود محروم شدیم، ولی زیارت عتبات مقدس مانند زیارت مشهد مقدس و سایر ائمه اطهار(ع) و امامزادگان بسیار مستحب است چرا که هم غریره زیارتی و هم سیاحتی در انسان اشباع و هم کار فرهنگی انجام می پذیرد.

وی هدف از سفر را تحول روحی و معنوی در انسان دانست و افزود: در انسانها زیارت اماکن مقدس مذهبی تحول روحی و معنوی ژرفی را در انسان ایجاد می کند به همین خاطر زیارت معصومین(ع) و امامزادگان معتبر اجر و ثواب بیشتری دارد و تشویق به این امر به خاطر تعالی روحی انسان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اردوهای مسافرتی را برای دانش آموزان و جوانان مفید خواد و ابراز داشت: اردوهای زیارتی به ویژه راهیان نور در این سنوات اخیر برای افرادی که در زمان جنگ نبودند و جبهه و جنگ را از نزدیک ندیدند، خیلی مفید است که در نهایت هم غریزه سفر در وجود اشباع شده و هم کار و هم نتیجه فرهنگی حاصل می شود.

وی با قدردانی از حامیان این طرح، خاطرنشان کرد: افرادی هستند که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته اند تاکنون به سفر زیارت مشهد مقدس بروند و کسانی که به این افراد در تأمین مایحتاج سفر کمک می کنند هم اجر و ثواب دارد و هم کار فرهنگی می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید به ارائه خدمات بهتر جهت تأمین آسایش و راحتی زائران، افزود: امید است شاهد آثار خیر در جوانان و هم زائران اردوهای زیارتی هنگام مراجعت باشیم، مسؤولان این اردوها نیز باید در نظر داشته باشند تا حدی که مقدور است اسباب آسایش و رفاه این عزیزان را فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در این سفر از خودروهای راحت و مرتب جهت ایاب و ذهاب زائران استفاده شود، استفاده از افراد آگاه و مجرب در کاروانهای زیارتی جهت راهنمایی و آموزش مسائل دینی و احکام سفر برای افرادی که بار اول مشرف می شوند لازم و ضروری است./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات