۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۵۸۸۵۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

جنگ گروهک های تکفیری جنگ سیاسی است

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه جنگ گروهک های تکفیری جنگ سیاسی است، گفت: تشکیل گروهکهای تکفیری با هدف اختلاف افکنی و متفرق ساختن مسلمانان صورت گرفت تا کفار بتوانند بر مسلمانان مسلط شده و آنها را شکست دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی، امام جمعه موقت استان کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله بروجردی (ره) کرمانشاه، ابراز داشت: اعمال و رفتار انسانها ملاک سنجش و تشخیص تقوای بندگان است و اگر اعمال و رفتار انسان با اصول قرآن مطابقت نداشت یا نتیجه ریاست نفس و یا حاصل القائات شیطان است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به خطبه 98 نهج البلاغه، مطرح کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر می خواهید در دنیا گرفتار نشوید به طرف مسیر اهل بیت(ع) حرکت کنید و مطابق سیره آنها عمل کنید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در تاریخ افراد منحرف بسیاری وجود دارند که به دنبال اختلاف افکنی در میان مسلمانان و تشکیل فرقه های انحرافی هستند اما به فرموده رسول اکرم(ص) دین اسلام به 73 فرقه تقسیم می شود که تنها یک فرقه آن بر حق بوده و بقیه فرق منحرف هستند.

وی جنگ تکفیری ها را یک جنگ سیاسی دانست و گفت: تشکیل گروهک های تکفیری با هدف اختلاف افکنی و متفرق ساختن مسلمانان صورت گرفت تا کفار بتوانند بر مسلمانان مسلط شده و آنها را شکست دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی بدترین اعمال را اختلاف افکنی خواند و افزود: باید از نشانه ها و مسیر اهل بیت(ع) پیروی کرد، در این صورت انسانها از مسیر هدایت خارج نشده و هلاک نمی شوند.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: بهترین درسها برای انسانها توجه به اخبار و احادیثی است که از اهل بیت(ع) باقی مانده است، بخشی از احادیث با اصول عقلی سازگار است اما برخی با اصول عقلی سازگاری ندارد که نشان دهنده عدم اعتبار آنها است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: نباید اجازه داد شیطان ما را اغفال کند و باید در تمام اعمال خود خدا را در نظر داشت، باید در تمام مسائل از افراد خبره راهنمایی گرفت و اجازه نداد که مال و مقام و ثروت انسان را منحرف سازد./857/202/ب2

ارسال نظرات