۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۵۸۷۳۰
استاد حوزه علمیه:

بهترین دعا از خدا، طلب شهادت است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ قمی با بیان این که بهترین دعا از خداوند متعال طلب شهادت در راه او است، گفت: بی‌تردید این دو شهید جوان که عالم و آمر به معارف الهی بودند از خداوند چنین دعایی داشته که توفیق شهادت یافته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت مدافعان حرم حجج اسلام شهیدان محمد‌امین کریمیان و سعید بیاضی‌زاده که در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی خوانساری برگزار شد،‌ ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دو روحانی جوان به خانواده، مدیران و اساتید این دو شهید، به آخرین کلامی که سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا خطاب به دشمنان فرموده‌ بود، اشاره و اظهار داشت: امام(ع) در آخرین کلام خود خطاب به دشمنان فرمودند: ‌امید‌وارم که امروز با شهادتم مورد اکرام پروردگار قرار گیرم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: بیان جمله «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء» برای آن است که بدانیم ما در کجای تاریخ ایستاده‌ایم و شهدای مدافع حرم کجا ایستاده‌اند، و جاماندگان و افرادی که این دفاع مقدس را زیر سوال می‌برند کجا ایستاده‌اند؟!

وی با طرح سوالی، خطاب به حاضران در جلسه، ابراز کرد:‌ عده‌ای در مسیر کربلا از گروه امام(ع) جدا می‌شدند و عده‌ای در بین راه به کاروان امام(ع) ملحق می‌شدند، هر کدام بنابر دلیلی که برای خود داشتند امام(ع) را یاری می‌کردند یا آن حضرت را رها می‌کردند. شما از کدام گروه هستید؟ آیا از آنهایی هستید که رزمندگان در میدان نبرد را رها کرده‌اید یا از آنهایی هستید که همواره این قهرمانان را حمایت می‌کنید؟

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که محرم برای تاریخ خوانی و وقایع نگاری نیست، تصریح کرد: یکی از یاران امام حسین(ع) به ایشان عرض کرد: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ بِكَ عَلَيْنا أَنْ نُقاتِلَ بَينَ يَدَيكَ و تُقْطَعْ فيكَ أَعْضاؤُنا» خدا بر ما منت گذاشت و توفیق حضور در کربلا را به ما عطا کرد تا در راه امام(ع) تکه تکه شویم و جان خود را در این راه نثار کنیم.

وی با قرائت «أُثْنِی عَلَی اللَهِ أَحْسَنَ الثَّنَآءِ. وَأَحْمَدُهُ عَلَی السَّرَّآءِ والضَّرَّآءِ» از خطبه معروف امام حسین(ع) در شب عاشورا، اظهار داشت: امام در بدترین شرایطی که در کربلا وجود داشت، هیچ‌گاه اظهار ندامت و پشیمانی نکرد، بلکه خداوند متعال را بابت چنین اتفاقی حمد و ستایش کرد و فرمود: ثنا و ستایش خداوند را بجا می‌آورم به بهترین ستایش و او را در دو حال مسرّت و خوشی و گرفتاری حمد می‌کنم.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که بهترین دعا از خداوند متعال طلب شهادت در راه اوست، خاطرنشان کرد: بی‌تردید این دو شهید جوان که عالم و آمر به معارف الهی بودند از خداوند چنین دعایی داشته‌اند که توفیق شهادت یافته‌اند.

وی با گلایه از اطلاع رسانی ضعیف از حالات شهدا تصریح کرد: ‌ما چقدر از حالات شهدا اطلاع داریم، به چه میزانی خبر داریم این مردان بزرگوار اسارت را چگونه به سر بردند و چگونه شهید شدند؟

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی آمار شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس را بسیار بالا خواند و تأکید کرد: آمار نسبت شهدای حوزه علمیه و روحانیت، نسبت به آمار مجموع شهیدان سایر اصناف بسیار بیشتر است.

وی در وصف این دو شهید جوان اظهار داشت:‌ این دو روحانی جوان،‌ زمانی که قرار بود تحصیل کنند، به خوبی تحصیل کرده‌اند، زمانی که قرار بود معارف اسلامی را تبلیغ کنند، این کار را به نحو احسن انجام داده‌اند و زمانی که به حضورشان در جبهه نبرد علیه باطل نیاز بود، سریعا در آن مکان حضور یافتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر این جوانان در این میدان‌ها نمی‌ایستادند و در مقابل داعش مقاومت نمی‌کردند، اکنون باید در داخل خاک کشور با این گروه‌های تکفیری می‌جنگیدیم./878/پ202/ب1

ارسال نظرات