۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۵۷۶۹۸

چند خبر کوتاه از استان ایلام

افزایش نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی ایلام در ایام اربعین، نظارت بر تهیه و توزیع غذای نذری زائران اربعین در مرز مهران و اجرای 17 ویژه‌برنامه فرهنگی در هفته بسیج دانش‌آموزی در ایلام عناوین برخی از اخبار کوتاه استان ایلام هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حسین کلانتری، معاون سیاسی استاندار ایلام، در جلسه‌ای که به منظور تسریع در راه‌اندازی پرواز ایلام به کشور عراق برگزار شد، اظهار داشت: فرودگاه ایلام از کیفیت بالایی جهت انجام پروازهای خارجی برخوردار است.

وی ضمن تأکید بر فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی پروازهای ایلام به کشور عراق بیان کرد: مدیریت ارشد استان مصمم است که پروازهای فرودگاه شهداء ایلام به کشور عراق قبل از اربعین حسینی راه‌اندازی شود تا امکان خدمات دهی به بخشی از زائرین که مایل به سفر به عتبات عالیات از طریق مسافرت هوایی هستند، فراهم شود.

افزایش نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی ایلام در ایام اربعین
جوریه کلانتری، معاون اداره‌کل میراث فرهنگی ایلام اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر شده است بازدیدهای نظارتی تلفیقی با حضور دستگاه‌های مرتبط به صورت هفتگی در کل استان بصورت منظم و مستمر انجام پذیرد.

کلانتری در ادامه سخنانش اظهار داشت: هدف از این بازدیدها بهبود سطح کیفیت خدمات‌دهی به مسافران و زوار در ایام اربعین حسینی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی ، استان ایلام با انبوه ورود مسافران و زائرین رو به رو است، ادامه داد: آمادگی کامل مراکز اقامتی، خانه مسافرها برای اسکان ضروری مسافران و زوار حسینی پیش‌بینی شده است. در ایام اربعین ، نظارت‌های مستمر بر کیفیت و نرخ خدمات و صنوف مختلف از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی انجام می‌یابد.

نظارت بر تهیه و توزیع غذای نذری زائران اربعین در مرز مهران
صیدنور علیمرادی، معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: به منظور تامین سلامت و توجه به رعایت نکات بهداشتی در سلامت غذایی زائران رابطین بهداشتی در محل پخت غذای نذری حضور فعال دارند.

علیمرادی همچنین از تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز برای زائران در ایام اربعین خبر داد و گفت : دانشگاه علوم پزشکی با همکاری وزارت بهداشت نسبت به فراهم شدن تمهیدهای لازم برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در ایام منتهی به اربعین اقدام می کند.

وی از فرمانداری شهرستان مهران خواست تا به منظور استقرار و نظارت رابطین بهداشتی لیست و محل آشپزخانه های تهیه و پخت غذاهای زائران را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند.

رسانه ها نقش بسزایی در حماسه اربعین دارند
توفیق عقابی، قائم مقام صداوسیمای مرکز ایلام، امروز در نشست کمیته رسانه و اطلاع رسانی اربعین اظهار داشت: در سال ها گذشته مهران و مردمش در خلق این حماسه نقشی بی بدیل ایفا کردند و توانستند این حماسه را بنام مهراان و ایلام در ایران ثبت کنند.

وی اظهار کرد: خلق این حماسه نگاه ها را به سمت مهران و فرهنگ زیبای آنها در استقبال از زوار معطوف داشته و می بینیم در بحث زیرساختی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

قائم مقام صداوسیمای مرکز ایلام در ادامه نقش رسانه ها در فرهنگ سازی حماسه اربعین را نقشی مهم عنوان و افزود: امسال کمیته اربعین شعار «انی احامی ابداً عن دینی» را برای این همایش بین المللی با رنگ سرخ به نشان خط سرخ شهادت انتخاب کرده و بدون شک این نیز هجمه تکفیری ها قرار خواهد گرفت و می طلبد رسانه در خصوص انتشار این شعار تلاش کنند.

عقابی همچنین ابراز امیدواری کرد که مسئولان استانی در خصوص حضور حداکثری رسانه های استان برای پوشش این حرکت ملی تلاش بیشتری داشته باشند.

اجرای 17 ویژه‌برنامه فرهنگی در هفته بسیج دانش‌آموزی در ایلام
ایوب ناصری، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان ایلام امروز در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: 17 ویژه برنامه فرهنگی در هفته بسیج دانش آموزی در ایلام تدوین و با تلاش شبانه روزی اجرایی و محقق می‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد برنامه‌های تدوین شده فرهنگی، هنری، معرفتی، بصیرتی و ورزشی بوده که در سراسر استان ایلام اجرایی و محقق خواهد شد.

این مسؤول اضافه کرد: این برنامه‌ها شامل غبارروبی مزار شهدای دانش آموز، دیدار با خانواده معظم شاهد، کوهپیمایی ویژه دانش آموزان پویندگان و پیشگامان، برنامه ویژه رهروان شهداء و یادواره شهدا مدرسه‌ای است.

دوچرخه سوار حامل ندای شهدای مدافع حرم به ایلام رسید
محمد آقامیربابایی پس از ورود به ایلام و دیدار با معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم را ستارگانی درخشان در ایران اسلامی بیان کرد که با هدف مقدس پاسداری از حرمت ولایت و مرزهای اعتقادی جان عزیز خود را فدا می کنند.

وی هدف دیگر از این حرکت ارزشمند خود را تمجید و سپاس بیکران از خانواده های شهدا دانست و اظهار داشت: خانواده های شهدا سرمایه های معنوی جامعه اسلامی به شمار می آیند و ما نیز مدیون رشادت های ایثارگران هستیم.

گفتنی است، این دوچرخه سوار ۴۰ ساله بابلسری از گلزار شهدای این شهرستان کار خود را کلید زده و تاکنون پس از عبور از استان های مازندران، گیلان، اردبیل ، آذربایجان های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام حدود هفت هزار کیلومتر رکاب زده و تصمیم دارد ندای معنوی، حماسی و پایداری شهدای مدافع حرم را به گوش آحاد ملت بزرگ ایران طنین انداز کند./879/303/ب2

ارسال نظرات