۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۵۷۰۷۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

بازنشستگی، زمان به ثمر نشاندن تجربیات و رسیدگی به پرونده اعمال است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در دیدار با بازنشستگان نخبه نیروهای مسلح بر لزوم استفاده از تجربیات و آموزه های نیروهای بازنشسته در اداره کشور تأکید کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار بازنشستگان نخبه نیروهای مسلح یکی از مسائل مهم دوران بازنشستگی را توجه به بعد معنوی زندگی دانست و گفت: دوران بازنشستگی زمان خوبی است تا انسان با کم شدن دغدغه های ذهنی و دنیایی به حسابرسی اعمال خود بپردازد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان روایت «مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَهِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ» از امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: با این روایت اصطلاح متداول «هدف وسیله را توجیه می کند»، از نظر اسلام مردود است.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: از منظر اسلام درست است بحث شفاعت در آخرت وجود دارد، اما شامل حال کسانی می شود که مسیر زندگی را درست انتخاب کرده اند و حین مسیر اشتباهاتی داشته اند، اما کسانی که بدون توجه به آخرت، در فکر آبادانی دنیای خود بوده اند، از این قاعده بی بهره اند.

وی تصریح کرد: کسی که بذری نکاشته باشد، نباید منتظر محصول باشد و آخرت نتیجه و محصول اعمال ما در این دنیاست، عاقبت بخیری چیزی نیست که فقط با دعا میسر شود، از این رو باید برای آن برنامه ریزی و کار کرد.

امام جمعه اصفهان بازنشستگی را فرصتی مغتنم برای بررسی اعمال و آبادانی آخرت دانست و افزود: شما افزون بر بهره مندی از فضل و دانش، کوله باری از تجربه را بر دوش دارید که باید از آن برای خدمت به مملکت استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: هر چند بعد از سال های متمادی، فرصت خدمت در یک نهاد و ارگان از شما گرفته شده، اما بستر خدمت به اسلام و حکومت اسلامی همچنان باز است از این رو نه تنها باید خودتان در این زمینه کوشا باشید بلکه باید دست دیگران را نیز بگیرید و از تجربیات خود بهره مند کنید.

وی پیشنهاد داد: برای خود اساسنامه تدوین کنید، هیأت مؤسس داشته باشید و فعالیت خود را رسمی کنید تا بتوانید در تصمیم گیری های کشور اثرگذار باشید./202/1305/ب1

ارسال نظرات