۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۵۵۹۳۳
نويسنده و پژوهشگر مسائل ديني:

عصر ظهور مانند عاشورا است/ كربلا يك جريان مستمر است

نويسنده و پژوهشگر مسائل ديني گفت، عصر ظهور مانند عاشورا است، هركس در عاشورا نتوانست امام را ياري كند و در عصر ظهور از جنس آنها بوده و آن ويژگيها را داشته باشد، امام زمان را ياري نخواهد كرد و با او همراه نخواهد شد.
محمد رضا سنگلي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، محمد رضا سنگلي دوشنبه شب در هيأت رزمندگان اسلام كاشان در سالن شهداي بسيج اين شهرستان، گفت: كسي مي تواند بر ترس چيره شود كه تكيه گاه امن خودش را خدا قرار دهد و آنهايي كه رشته ارتباط خودشان را با خداي خود قوي مي كنند ترس از زندگي آنها برداشته مي شود.

وي از نماز به عنوان بهترين رشته ارتباط با خدا نام برد و افزود: هر كس نماز خودش را خوب مي خواند، خوف از بطن زندگي اش برداشته  مي شود، بنابر اين به نماز خودمان خوب تكيه كنيم.

سنگلي با بيان اينكه آفات متوجه كساني است كه كارهاي خوب را به تأخير مي اندازند، اظهار داشت: نماز خود را اول وقت بخوانيد و نگوييد بعدا، چرا كه شايد بعدا ديگري وجود نداشته باشد، بنابراين خوبيها را به تأخير نيندازيد.

وي يادآور شد: امام حسين(ع) مي فرمايد، اگر هر كار خوبي را كه با عجله انجام نداديد آن هم در اعمال خود محاسبه نكنيد، اما اگر با عجله براي اقامه نماز اقدام نكرديد روي اين نماز هم حساب باز نكنيد و اگر براي كمك به ديگران  دست خود را با تأخير از جيب خود خارج كرديدد آن را هم نبايد محاسبه كنيد، بنابراين خوبيهايي را كه با تأخير انجام مي دهيد آنها را هم محاسبه نكنيد.

نويسنده و پژوهشگر مسائل ديني با اشاره به مباحث متعددي درباره شعر امام حسين(ع)، گفت و گوهاي امام حسين(ع) و نامه ها و خطبه هاي امام حسين(ع)، افزود: امام حسين 19 هزار و 999 روز در دنيا زندگي كرده است كه ما تنها يك روز آن را كه روز عاشورا است مي دانيم و از 19 هزار و 998 روز ديگر آن هيچي نمي دانيم.

 سنگلي گفت: ابوالفضل العباس 12 هزار و 512 روز زندگي كرده است، چقدر از زندگي او مي دانيم در حالي كه اينها را بايد مطرح كرد و  مطالعه كرد.

 به گفته وي، يكي از عناصر تأثيرگذار در شكل دهي رفتار و واكنشي كه در روز عاشورا 33 هزار نفر را شكل داد، جمله «بعدا جبران و تلافي مي‌كنيم» بود و اين درحالي است كه انسان از فرداي خودش اطلاع ندارد كه بخواهد جبران كند.

وي با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب در رابطه با توابين، افزود: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، توابين وقتي قيام كردند 4 هزار نفر بودند، اما اين 4 هزار نفر به اندازه يكي از اصحاب امام حسين(ع) كه در روز عاشورا در كربلا به شهادت رسيدند ارزش نداشتند چون به هنگام عمل نكردند.

نويسنده و پژوهشگر مسائل ديني ادامه داد: وقتي پاسداران جان بر كف ايران اسلامي در آبهاي خليج فارس نيروهاي آمريكايي را آنگونه با ذلت و خواري دستگير كردند، رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، ارزش كارها اينها به اين بود كه به هنگام اقدام كردند.

سنگلي محبت به هنگام، خشم به هنگام، دادن به هنگام، گرفتن به هنگام و حضور به هنگام در صحنه را مهم قلمداد كرد و گفت: درس بزرگ كربلا و عاشورا اين است كه با حضور به هنگام مأموريت گم نشود و رسالت فراموش نشود.

وي با بيان اينكه كربلا يك جريان مستمر است و جريان كربلا ادامه مي يابد، يادآور شد: خداوند در قرآن حق و باطل را به آب و كف آب تشبيه مي‌كند و مي فرمايد، آنچه در زمين مي ماند آب است و آنچه زود منفجر مي شود و تمام مي شود كف روي آب است .

سنگلي با اشاره به اين كه باطل مثل حباب است و حق مثل آب است و جريان كربلا، جرياني است كه ادامه دارد و به ظهور مي پيوندد و بعد از ظهور هم ادامه دارد، گفت: امام حسين(ع) در كربلا اشاره كرده است، با ظهور امام زمان(عج) 19 سال و چند ماه حكومت مي كند و بعد از امام زمان(عج) حكومت دست من است و من اولين كسي هستم كه رجعت مي كنم و به دنيا برمي‌گردم.

وي افزود: اولين شخصيت در دوره رجعت كه به دنيا برمي‌گردد اباعبدالله الحسين(ع) است و شهدا هم همه با او برمي گردند تا امام زمان(عج) را ياري كنند و در اين رجعت  اميرمؤمنان(ع)، پيامبراكرم(ص) و همین طور حضرت عيسي مسيح از آسمان فرود مي آيند، اصحاب كهف از غار بيرون مي آيند، حضرت يونس، خضر، حضرت دانيال و پيامبران يكي يكي مي آيند و امام حسين(ع) در خطبه اي در كربلا اعلام مي‌كند وقتي رجعت مي كند چه اتفاقي مي افتد.

وي افزود: عصر ظهور مانند عاشورا است هر كس در عاشورا نتوانست امام را ياري كند اگر در عصر ظهور از جنس آنها باشد و آن ويژگيها را داشته باشد امام زمان را ياري نخواهد كرد و با او همراه نخواهد شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات