۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۷۳۴
آیت الله خاتمی:

اعضای شورای عالی یک ریال هم نمی گیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که مظلومیت روحانیت در هیچ جا گفته نمی شود، به زندگی با قناعت بزرگان حوزه اشاره کرد که از امکاناتی که در دست دارند به هیچ وجه برای خود استفاده نمی کنند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، عصر امروز در درس خارج فقه حکومتی که در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم برگزار می شود با اشاره به ساده زیستی طلاب از گذشته تا کنون،  ابراز داشت: در مصاحبه ای که از بنده در 20:30 پخش شد چیزی که برای مردم جذاب بود این بود که این ایام همه از حقوق های نجومی حرف می زنند و اولین بار مردم می شنیدند ائمه جمعه تهران هیچ حقوقی دریافت نمی کنند.

آیت الله خاتمی افزود:در این گزارش من تصریح کردم که عضو جامعه مدرسین هستم، ولی این تشکل حزب نیست؛‌ نیز در این مصاحبه گفتم ائمه جمعه تهران حقوقی دریافت نمی کنند و الان اضافه می کنم که ائمه جمعه مراکز استان ها نیز چنین وضعیتی دارند و حقوقی بابت امامت جمعه دریافت نمی کنند.

وی با بیان این که مطالبی در این عرصه همچنان گفتنی است که محضر شما می گویم،‌ تصریح کرد: اعضای شورای عالی حوزه یک ریال به هیچ نحوی نمی گیرند و حتی در اجلاس مشهد که مسؤولان حوزه در تابستان داشتند بنده با هزینه شخصی خود به این اجلاس رفتم.

آیت الله خاتمی افزود: من این ها را به خاطر این می گویم که روحانیت همیشه مظلوم بوده است؛ حقوق های نجومی گفته می شود ولی این مظلومیت و ساده زیستی روحانیت گفته نمی شود.

وی با بیان این که ما در خبرگان مصوب کرده ایم که هیچ حقوقی دریافت نکنیم، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی که 37 سال تولیت آستان قدس را بر عهده داشت فقط با شهریه زندگی می کرد به صورتی که یکی از مسؤولان شهریه تعریف می کرد که اواخر ماه که می شد آقای طبسی می پرسید شهریه کی شروع می شود و معلوم بود که تا آخر عمر خود هم با همان شهریه زندگی می کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با بیان خاطراتی از بزرگان حوزه علمیه به مظلومیت و قناعت روحانیت اشاره و یادآور شد: آیت الله دستغیب، تولیت آستان شاه چراغ تعریف می کرد که حتی حاضر نشده است از درمانگاه آستان شاه چراغ به صورت رایگان استفاده کند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی که از مرجع بزرگوار تقلید است و شهریه پرداخت می کنند، خودشان یک ریال از سهم امام استفاده نمی کنند و فقط از حق التألیف کتاب های خود زندگی می کنند.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری بهترین نمونه ساده زیستی را رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: ایشان مطلقا از سهم امام استفاده نمی کنند و حقوق دولتی هم نمی گیرند؛ فقط زندگی ایشان از هدایای مردمی است./843/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات