۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۵۴۴۷۲
مدیر مدرسه علمیه تبریز:

روحانیت با انحرافات عزاداری عاشورا مقابله کند

حجت الاسلام ناصری با تأکید بر مقابله با خرافات و انحرافات جریان عاشورا، گفت: طلاب و روحانیان علاوه بر این که باید بصیرت و سطح اطلاعات فرهنگی و سیاسی خود را بالا ببرند، درباره ارتقای سطح علمی و تحلیلی جامعه نیز مسؤول هستند و وظیفه سنگینی دارند.
حجت الاسلام صمد ناصری

حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه دشمن شناسی از ملزومات بصیرت دینی در جامعه اسلامی و ملت مسلمان است، اظهار داشت: ماه محرم فرصتی برای معرفت افزایی مردم مسلمان و مؤمن است.

وی با اشاره به وظایف خطیر و سنگین روحانیت در قبال جامعه و بصیرت افزایی مردم جامعه، ابراز داشت: طلاب و روحانیان علاوه  بر این که باید بصیرت و سطح اطلاعات فرهنگی و سیاسی خود را بالا ببرند، درباره ارتقای سطح علمی و تحلیلی جامعه نیز مسؤول هستند و وظیفه سنگینی دارند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تبریز با بیان اینکه دشمن از هر طریقی تلاش دارد تا بر ارزشهای دینی و اسلامی ضربه بزند، افزود: طلبه امروزی دشمن را باید بشناسد و بداند که دشمن مدام در حال تغییر چهره است تا با چهره هایی آراسته و فریبنده به میدان نبرد علیه اسلام و انقلاب بیاید.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای تحریف عزاداری عاشورا و ایجاد بدعتها در این عزاداری، افزود: دشمن با ایجاد تشیع لندنی و تسنن آمریکایی قصد نفوذ، تخریب و منحرف کردن آموزه های اسلام ناب را داشته و می خواهد تا با استفاده از این جریان های افراطی و فریب خورده اسلام را خشونت بار و خرافی معرفی کند.

حجت الاسلام ناصری با اشاره عزاداری ایام محرم، تأکید کرد: جریانهای افراطی و مرتبط با تشیع لندنی بیکار ننشسته اند و قطعا تلاش می کنند با ورود به میدان یک مشت افکار و اعمال افراطی و غیر شرعی را وارد مراسمات و هیئات حسینی کنند و این مراسم بزرگ و هدفدار حسینی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه طلاب و روحانیت است تا با این گونه عقاید پوچ و خرافی و رفتارهای افراطی برخورد و با این جریان افراطی مقابله کنند، خاطرنشان کرد: روحانیت حافظان دین و آموزه های دینی هستند و هر جا که با خرافه و انحرافی در دین مشاهده شود با آن مقابله خواهند و کرد و اجازه ورود این مسائل به دین را نخواهند داد.

مدیر مدرسه علمیه تبریز با بیان این اینکه در کنار عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) باید با اهداف و ریشه های قیام عاشورا مردم را آشنا کرد، خاطرنشان کرد: تبیین درست عزاداری، بیان اهداف قیام امام حسین(ع) و سبک زندگی ایشان از جمله دیگر وظایف طلاب، روحانیان و مبلغان در ایام محرم است./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات