۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۳۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

معرفت دینی و بصیرت سیاسی مهم ترین درس نهضت عاشورا است

نماینده ولی فقیه در لرستان مهم ترین درس نهضت عاشورا را معرفت دینی و بصیرت سیاسی عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) الگوی معرفت و بصیرت است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: محرم ماه حزن، اندوه و عزای سید الشهدا(ع) و ماه ابراز عشق و محبت مردم به اهل بیت(ع) است.

امام جمعه خرم آباد به اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره و عنوان کرد: امام حسین(ع) جان خویش را فدای اسلام کرد تا مردم از جهالت نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بالاترین هدف قیام امام حسین(ع) مبارزه به جهالت، ایجاد معرفت دینی و بصیرت است، افزود: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را تکلیف الهی، اصلاح جامعه، حفظ دین و ارزشها و دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت بازخوانی خطبه های امام حسین(ع)، اظهار داشت: خطبه های امام حسین(ع) موجب بصیرت افزایی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه زندگی بدون معرفت دینی و بصیرت سیاسی معنایی ندارد، افزود: کربلا یعنی معرفت و بصیرت و درس ما از نهضت عاشورا همین معرفت دینی و بصیرت سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: برگزاری محافل عزاداری حسینی با حضور مبلغان باید در جهت بصیرت افزایی و آگاه سازی برای مقابله با توطئه های دشمنان باشد.

وی اظهار داشت: از ظرفیت مبلغان باید در جهت تفسیر و تببین نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) بهره مند شویم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مکتب حسینی مکتبی نجات بخش برای ملت مسلمان است، خاطرنشان کرد: محرم و صفر فرصتی برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه است.

وی از مبلغان به عنوان پاسداران نهضت حسینی یاد کرد و گفت: خرافه زدایی و بدعت زدایی از وظایف مبلغان مهم در این ایام تبلیغی است./9459/302/ب2

ارسال نظرات