۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۰۹۲
آیت الله صدیقی:

علی اصغر سند مظلومیت اهل بیت است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت حضرت علی اصغر(ع)، گفت: علی اصغر(ع) سند مظلومیت اهل بیت است.
آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی استاد حوزه علمیه در مراسم شیرخوارگان حسینی که صبح امروز جمعه در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به شهادت حضرت علی اصغر(ع) که سند مظلومیت اهل بیت(ع) است، گفت: در قرآن و اسلام موضوع نذر جایگاهی دارد، نذر به معنای ارتباط به غیر این عالم است، افرادی که به غیب اعتقاد دارند هرگز ناامید نشده و با کلید نذر با غیب ارتباط برقرار می کنند و از خداوند آنچه می خواهند می گیرند.

استاد حوزه علمیه، گفت: براساس ایات قرآن امیرمومنان(ع) نیز برای شفای مریضی فرزندان خود نذر کردند و جواب گرفتند، حضرت علی اصغر(ع) به جامعه می گوید کودکان نیز می تواند سربازی کند، علی اصغر(ع) شباهت ویژه ای به حضرت عیسی(ع) دارد.

وی ادامه داد: اینکه امروز مادران فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) می کنند سند قرآنی دارد، براساس آیات قرآن مادر حضرت عیسی(ع) در برابر پیشگاه خداوند نذر کرد، براساس آیات سوره آل عمران حضرت مریم(ع) نذر کرد فرزندش وقف خداوند متعال باشد، خداوند نیز این نذر را پذیرفت.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: براساس آیات قرآن مادران می توانند فرزندان خود را نذر امام زمان(عج)، اسلام یا حوزه های علمیه کنند، این کار بیمه کردن با معنویت است،

استاد حوزه علمیه، اظهار داشت: در حال حاضر کشورها و شهرهای مختلف با این جمعیت همراه است و مظلومیت سالار شهیدان در وجود این شش ماهه تجلی دارد، تمام مکاتب و مذاهب حق را به امام حسین(ع) می دهند و آن قوم بچه کش بودند که امروز داعش ادامه دهنده راه آنان است، به این دلیل است که امام راحل(ع) نام نهضت خود را حسینی نامیدند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم سه پیامبر را معرفی می کند که اینان در کودکی درجه نبوت داشتند، یکی از آنان حضرت عیسی(ع) است که نذر خداوند بوده است، دیگری پسر خاله حضرت عیسی یعنی یحیی بوده که در کودکی پیامبر بود، سومی حضرت سلیمان نبی بوده است.

آیت الله صدیقی، تاکید کرد: سه امام در شیعه داریم که درکودکی رهبر و امام عالمیان شده اند، امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام زمان(عج) از جمله امامانی هستند که در کودکی به امامت رسیدند، علی اصغر، عبدالله رضی، عبدالله بن حسن نیز ازجمله کودکان شیرخواه امام حسین(ع) هستند که در کربلا به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بانوان ایران آمدند با امام خویش بیعت کنند و آمادگی خویش را اعلام می دارند، مردم اعلام می کنند اگر در کربلا بودیم فرزندان خود را فدا می کردیم، امروز نیز فرزندان خود را نذر علی اصغر(ع) کردیم، آنانی که فرزند ندارند نذر کنند سال آینده فرزند خود را به مراسم شیرخوارگان حسینی بیاورند./201/816/ب1

ارسال نظرات