۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۶۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

لبیک یا حسین به معنای صیانت از فرايض دینی است

حجت الاسلام ساجدی لبیک یا حسین را به معنای صیانت از نماز، غیرت، عزت، حجاب و عفاف خواند و گفت: لبیک و فریاد یا حسین به معنای بودن در مسیر کربلا و عاشورا است.
تجمع لبیک یا حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی ساجدی استاد حوزه و دانشگاه همزمان با سراسر کشور در مراسم لبیک گویان امام حسین (ع) در امام زاده حمزه (س)، اظهار داشت: فریاد لبیک یا حسین (ع) در حقیقت پاسخی به فریاد هل من ناصر امام حسین (ع) است. 

وی با بیان اینکه لبیک به امام حسین (ع) کوچک و بزرگ یا مسلمان و مسیحی نمی‌شناسد، گفت: در کربلا و حادثه عاشورا مسلمانانی که حضرت اباعبدالله را به کوفه دعوت کردند به ایشان پشت کردند و او را تنها رها کردند، اما دیدیم که یک مسیحی با مشاهده حقانیت امام حسین (ع) به ایشان گروید و جان خود را فدای این مکتب کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به استحباب زیارت عاشورا در اعیاد و ایام اسلامی، این امر را به جهت آن دانست که امام حسین (ع) هر آنچه داشت را در مسیر دین و خدا فدا کرد، ابراز داشت: به خاطر این فدا کاری و از خودگذشتگی بی بدیل حضرت اباعبدالله این امام از جایگاهی رفیع و ارزشمند برخوردار است.

وی لبیک یا حسین را به معنای صیانت از نماز، غیرت، عزت، حجاب و عفاف خواند و تصریح کرد: لبیک و فریاد یا حسین به معنای بودن در مسیر کربلا وعاشورا است، فریاد یا حسین (ع) به آن معنا است که تا جان در بدن است در راه اهداف و ارزشهای حسینی قدم خواهیم برداشت.

حجت الاسلام ساجدی وظیفه زنان را برای حسینی بودن و زینب وار عمل کردن، صیانت از حجاب و ترویج آن عنوان و تأکید کرد: زینب کبری چنان در میان کوفیان سخن گفت که گویا علی (ع) خطبه خوانی می کرد، زنان جامعه باید با الگو قرار دادن حضرت زینب باید در مسیر ارزشهای دینی قرار گیرند و در متن جامعه حجاب را رعایت و ترویج دهند.

وی ایمان و اخلاص را لازمه حرکت به سوی خداوند و در مسیر الهی بودن دانست و ابراز داشت: حرکت در مسیر الهی بال پرواز نمی خواهد، آوینی می گوید با همین پوتینهایم به سوی خدا خواهم رفت، آنچه لازمه این مسیر عالی و هدف متعالی است همین ایمان به خدا و عمل مخلصانه در مسیر حق است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نوع گرایشات عربستان و داعش،  ادامه داد: تروریستهای داعشی و حکام سعودی افرادی هستند که ادعای دین و عمل بر اساس قرآن می‌کنند، در حالی اینها در مسیر همان افرادی هستند که در زمان حضرت علی(ع) قرآن را بر نیزه کرده و امیرمومنان(ع) و ولی زمان را از حکومت بازداشتند./203/854/ب1

ارسال نظرات