۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۵۲۸۳۸
رئیس ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد؛

ضرورت اخذ ویزا برای همه زائران اربعین حسینی

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: همه زائران حتما باید ویزا داشته باشند، تمامی متقاضیان با ورود به سایت سما می‎توانند ثبت نام کرده و ویزای خود را دریافت کنند.
ذوالفقاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری، رییس ستاد مرکزی اربعین امروز در نشست خبری ستاد اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: به زودی جلسه‎ای درباره استفاده یا عدم استفاده از مرز سومار مندلی خواهیم داشت.

وی افزود: طی اعلام قبلی به استاندار کرمانشاه اگر برنامه زیرساخت‌های این مرز آماده شود امکان استفاده از آن فراهم می‌شود، البته بازگشایی آن منوط به تأمین امنیت زائران اربعین در این مرز است.

ذوالفقاری درباره بیمه زائران اربعین حسینی با اشاره به اینکه مرز سومار مندلی کمکی مرز مهران است، عنوان کرد: طی هفته گذشته به همراه وزیر کشور سفری به مرز شلمچه و مهران داشتیم زیرساخت‌ها را مورد بررسی قرار دادیم که اقدامات خوبی برای برطرف کردن مشکلات صورت گرفت.

رییس ستاد مرکزی اربعین افزود: طی 35 یا 40 روز آینده باید تمام کارها انجام شود، به تمام استانداران در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران اعلام کردیم که همه تلاش خود را برای تامین امنیت و آرامش زائران به کار گیرند.

وی درباره بیمه زائران اربعین حسینی، بیان داشت: امسال تمام زائران باید مراحل ثبت‎نام و بیمه را کامل انجام دهند، در این زمینه قرارداد نهایی انجام شده تا حداقل بیمه و حداکثر خدمات لحاظ شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: تشکیل یک کمیته بحران نیز در دست اقدام است که مقرر شد سازمان هلال احمر مسیولیت آن را برعهده گیرد البته سایر دستگاه‌ها نیز با آن همکاری خواهند داشت.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره روادید زائران، گفت: همه زائران حتما باید ویزا داشته باشند، تمامی متقاضیان با ورود به سایت سما می‎توانند ثبت نام کرده و ویزای خود را دریافت کنند.

وی درباره ویزای اتباع خارجی، بیان داشت: امسال اتباع خارجی نیز با طی مراحل قانونی می توانند ویزا بگیرند، بنابراین هیچ بهانه ای برای عدم دریافت ویزا وجود ندارد، همه کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند از هم اکنون برای ثبت نام و دریافت ویزا اقدام کنند که به مشکل برنخورند.

ذوالفقاری بیان داشت: تا جایی که امکان دارد مردم از سفر متفرقه پرهیز کنند و به همراه کاروان‌ها یا گروه ها اقدام به سفر کنند چرا که اینگونه مشکلات آنها کمتر خواهد بود.

رییس ستاد مرکزی اربعین در پایان خاطرنشان کرد: تا آخرین جلسات هیچ توافقی برای لغو روادید نداشتیم، اگر چنین مسئله‌ای هم باشد برای امسال نیست بنابراین همه باید ویزا داشته باشند./807/201/ب2

ارسال نظرات