۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۲۶۱۰
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

اسلام غیر انقلابی، اسلام سکولار است/ طلاب متولی تحول فرهنگی در جامعه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه اسلام غیر انقلابی همان اسلام سکولار است، گفت: این دقیقاً همان چیزی است که غربی‌ها طراحی کرده‌اند هرچند اسمش حوزه علمیه باشد، در حالی که حقیقت حوزه یعنی روحیه انقلابی‌گری، استکبار ستیزی و انگیزه تحقق اهداف اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) در آن وجود ندارد.
حبیب الله غفوری مدیر حوزه علمیه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری مدیر حوزه علمیه استان تهران امشب بعد از نماز مغرب و عشا در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه تهران در محل مجتمع فرهنگی شهید همت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شاخصه‌های حوزه انقلابی، اظهار داشت: ایشان در دیدار مجمع نمایندگان طلاب بر این مطلب تاکید داشتند که حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند، و الّا نظام از مسیر انقلاب خارج خواهد شد و طبق فرمایش ایشان این مطلب مختص حوزه علمیه قم نبوده، بلکه حوزه‌های بزرگ نیز اینچنین هستند و مقام معظم رهبری نسبت به حوزه علمیه تهران نیز همین نظر را دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری توقع دارند حوزه علمیه تهران بیاید پای کارِ دین، بیاید پای کارِ نظام، بیاید پای کارِ انقلاب و در مسیری که علمای بزرگ و شهدای انقلاب ترسیم کرده‌اند حرکت کند و این توقع هم به خاطر امر و وظیفه‌ای است که حوزه تهران در این باره بر عهده دارد و هم به دلیل موقعیت شهر تهران و تأثیرپذیری که سایر مناطق از تحولات تهران دارد.

مدیر حوزه تهران با بیان اینکه عنوان دوباره «حوزه انقلابی» از سوی رهبری به دلیل نگرانی‌های پیش آمده از شرایط موجود است، تصریح کرد: مگر اسلام چیزی جدای از انقلاب و انقلابی‌گری و روحیه انقلابی است؟ اصلاً مگر آنچه که ما در حوزه تحصیل کردیم و یا تدریس می‌کنیم، چیزی جدای از انقلابی‌گری و روحیه انقلابی است؟

وی با اشاره به اینکه دین اسلام طرح جامع خداوند متعال برای هدایت بشری است، اظهار داشت: این طرح به عنوان دین اکمل به مسلمانان ارائه شده، که آغازش همزمان با بعثت پیامبر اکرم(ص) بوده و پایانش تا انتهای عالم می‌باشد، و قرار بر این است که پایان عالم منجر به وراثت مستضعفین و مؤمنان و صالحان بر زمین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه هم اکنون در نقطه بسیار حساس و استثنایی عصر غیبت قرار داریم، عنوان داشت: در شرایط کنونی دشمنان مجهز و بی‌رحم هستند، و بنای بر این دارند تا اساس کار اسلام را بخشکانند گرچه نخواهند توانست، ولی بنایشان بر این است و آنچه که غربی‌ها به عنوان تقابل تمدن‌ها مطرح کرده‌اند، این مطلب دیدگاه آن‌هاست و آن را طراحی و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با اشاره به اهداف دشمنان در طراحی تقابل تمدن‌ها، افزود: آن‌ها فهمیده‌اند که تمدنی به نام تمدن اسلام در حال خیزش مجدد برای فراگیری سراسر عالم است، تا اسلام در همه عالم گسترده شده و همه اقشار محروم بشر را به نحوی تحت تاثیر خود قرار دهد و آنان را در مقابل تمدن منحط، مادی، خون ریز، جلاد، منفعت طلب و فرصت طلب غرب که حاضر است همه بشر را فدای مصالح و منافع مادی خودش کند، قرار بدهد.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: غربی ها متوجه شده‌اند که تمدن اسلام با رویکرد مکتب اهل بیت(ع) توان این را دارد که با تکیه بر استدلال و منطق، و جدال احسن، تمدن غرب را در خودش هضم کرده و آن تمدن منفعت طلبِ خون ریز را نابود کرده و رسوا سازد، و پوچی و غیر حقیقی بودن آن را اثبات کند. از این رو غربی‌ها تمام عیار برای نابودی اساس اسلام و تشیع مجهز شده‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام همه‌اش سیاسی است، اظهار داشت: مگر می‌شود اسلام را از سیاست جدا کرد؟ و اینکه گفته می‌شود «اسلام سیاسی»، مگر اسلام غیر سیاسی هم قابل تصور است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با تاکید بر اینکه تمامی اجرای اسلام ممزوج به سیاست، اقتصاد، اجتماع و زندگی بشری است، افزود: آنچه که باید در عرصه جهانی و بین‌المللی اتفاق بیافتد و حاکم باشد تمدن اسلامی است. مگر می‌شود تمدن اسلامی فقط در مسیر تحقق اهداف اولیّه بعثت پیامبر(ص) بوده باشد و بعد مجموعه اسلام ممزوج به سیاست نباشد؟! مگر چنین چیزی ممکن است؟

وی با اشاره به اینکه اسلام غیر انقلابی همان اسلام سکولار است، گفت: این دقیقاً همان چیزی است که غربی‌ها طراحی کرده‌اند هرچند اسمش حوزه علمیه باشد، در حالی که حقیقت حوزه یعنی روحیه انقلابی‌گری، استکبار ستیزی، و انگیزه تحقق اهداف اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) در آن وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه ما مسؤول تربیت نسل کنونی انقلاب هستیم، تصریح کرد: نسل کنونی باید شرایط عصر حاضر و موقعیت نظام و انقلاب را در درک کنند و به هدف عالی اسلام توجه کنند که اصلاً ابتدا و انتهای کار کجاست و قرار است چه اتفاقی بیافتد. و مسیر چه مسیری است و ما در کجای این مسیر هستیم. همه این‌ها را باید نسل امروزی بدانند و درک کنند؛ چه جوانانی که در مراکز آموزشی هستند و چه آنان که در جامعه و اجتماع حضور دارند.

وی با بیان اینکه روحانیان و طلاب تهرانی باید از هر حیث متولی تحول فرهنگی شهر تهران باشند، اظهار داشت: اصلاح برخی معضلات فرهنگی و دیگر مشکلاتی که در تهران وجود دارد فقط بر عهده حوزه علمیه تهران است. حتی طلاب جوانی که دارای شرایط لازم برای حضور در اجتماع هستند و توانایی این را دارند که با جوانان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند و به سوالات و شبهات آنان پاسخ دهند و در این ارتباط آن‌ها را متوجه تکلیف و وظیفه شرعی و انقلابی‌شان کنند، باید در این زمینه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به مسؤولیت حوزه‌های علمیه جهت آماده سازی جامعه و فراهم کردن زمینه‌های ظهور ادامه داد: این موضوع سنگین‌ترین رسالت و وظیفه‌ای است که بر عهده حوزه علمیه می‌باشد و تبیین این موضوع در شهری مثل تهران به عنوان پایتخت ام‌القرای جهان اسلام بسیار حائز اهمیت است و بیان اهمیت این مسائل به طلاب بر عهده مدیران محترم مدارس می‌باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز فعالیت مبلغان در این ایام، بیان داشت: امام حسین(ع) همه هستی‌اش را در شرایطی که هیچ چاره‌ای جز این نبود، یکجا برای خدا تقدیم کرد و همه هستی‌اش را برای نجات اسلام فدا کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: بنا بر این ما در قبال اهل بیت(ع) و دیگر علمایی که با تمام وجودشان از مکتب اسلام دفاع کردند، باید ببینیم وظیفه‌مان چیست و چه مسؤولیتی بر عهده ما گذاشته شده است و بیان این مسائل برای طلاب و جوانان و درک شرایط و آگاه شدن آن‌ها به تکالیف‌شان، و مسؤولیتی که نسبت به گذشته، حال و آینده دارند، از جمله وظایف حوزه انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه نقش حوزه علمیه در پیشبرد اهداف اسلام بسیار مهم است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب فرمودند که شکل گیری اصل انقلاب، کار حوزه بود. هم در سطح مرجعیت و هم طلاب و مرجع تنها و امام تنها قادر به انجام آن نبود. بالعکس طلاب هم اگر وجود امام نبود، نمی توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی افزود: بنا بر این امام به همراه بدنه حوزه و همراهی طلاب توانستند این انقلاب را پیش ببرند و اگر بخواهد کار همچنان پیش برود باز هم نیاز به چنین ارتباط، هماهنگی و حمایت از امام است.

مدیر حوزه تهران با اشاره به نظرات کارشناسانه و دقیق مقام معظم رهبری در مسائل مربوط به اداره و پیشرفت حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: هم اکنون جنگ پیش رو با دشمنان اسلام، ماهیتاً فرهنگی و اعتقادی است و این حجم گسترده از حملات در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مختص به زمان ما می‌باشد. از این رو حفظ و حراست از مرزهای اعتقادی مسلمانان همچنان که در طول تاریخ بر عهده علما بوده، هم اکنون نیز بر عهده حوزه علمیه و طلاب و روحانیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه «حوزه انقلابی»، «حوزه امام شناس» است، گفت: حوزه انقلابی، حوزه‌ای است که نسبت به امام مسلمین هم شناخت دارد و هم در عرصه حمایت از او حضور فکری، علمی، منطقی و در صورت لزوم حضور در جهاد اصغر دارد و این‌ها رکن و اساس در حمایت از امام مسلمین است.

وی افزود: در عصر غیبت، بنا به فرمایش امام خمینی(ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است. از این رو بدون حضور و محوریت فقیه جامع الشرایط که تنها صورت مشروع تشکیل حکومت در عصر غیبت کبری است؛ تحقق اسلام و اجرای قوانین اسلامی و قرآنی با رویکرد مکتب اهل بیت(ع) در جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: حاکمیت اسلام با محوریت ولایت فقیه، همان حوزه انقلابی است. بنا بر این وظیفه طلاب و روحانیان در این عرصه بسیار سنگین است و امیدواریم مدیران مدارس به عنوان فرماندهان حوزه انقلابی، این مسائل را به خوبی برای طلاب تبیین کنند./201/959/ب1

ارسال نظرات