۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۵۱۷۵۴
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

مبارزه با قاچاق کالا زیربنای تقویت توان اقتصادی کشور است

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مبارزه جدی و همه‌جانبه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلی زیربنای تقویت توان اقتصادی کشور است.
حجت الاسلام قدرتی - آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، با تأکید بر اینکه باید مسؤولان و مدیران احقاق حق و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالتهای انبیاء و اولیای الهی هم احقاق حق و عدالت در جامعه بشری بوده است.

وی با بیان اینکه حق و عدالت اساس هستی است، ادامه داد: بر این اساس لازم است مسؤولان با الگوپذیری از اولیاء و انبیای الهی برای تحقق حق و عدالت در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام قدرتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور، گفت: فقر، کفر را به همراه دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از کفر باید اوضاع اقتصادی کشور سامان داده شده و اقتصاد به یکی از اولویتهای اصلی نظام و کشور تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی با استفاده از تهاجم نظامی نتوانستند این کشور و ملت را به زانو دربیاورند اما اکنون تلاش می‌کنند با استفاده از حربه اقتصاد به اهداف و مطامع شوم خود برسند.

حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه تقویت زیربنای اقتصادی در کشور سبب ارتقای توان دفاعی و ایستادگی در برابر دشمنان می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا نقش مهمی در بهبود اوضاع اقتصادی کشور داشته و شکست تهاجم اقتصادی دشمنان را هم در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر ملت و نظام اسلامی ما قصد دارد در برابر استکبار و دشمنان اسلام بایستد باید زیربنای اقتصادی خود را تقویت کند؛ زیرا بدون اقتصاد قوی و خودکفایی نمی‌توان به طور کامل با استکبار جهانی مقابله کرد.

قاضی‌القضات استان خراسان شمالی تصریح کرد: درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا، موضوع پیشگیری و تشدید مجازاتها در سازمان تعزیرات حکومتی اهمیت زیادی دارد که باید بیش از پیش به این مهم توجه شود.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه افزون بر اقتصاد، فرهنگ هم از مسائل مهم نظام اسلامی است که دشمن برای آن سرمایه‌گذاری کلانی کرده است، اظهار کرد: دشمن درزمینهٔ فرهنگ سیاست‌گذاری کرده و تلاش می‌کند با نفوذ فرهنگی به اهداف خود برسد؛ ازاین‌رو ما هم باید برای تقویت بخش فرهنگ تلاش بیشتری داشته باشیم.

محمود دلپسند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی هم در این مراسم با اشاره به اینکه جرائم سازمان‌یافته قاچاق کالا در این استان جزئی و اندک است، افزود: برای جلوگیری از تخلفات عمده قاچاق در خراسان شمالی نخست از طریق مشاوره و راهنمایی و در وهله بعد به‌صورت قانونی اقدام می‌شود.

گفتنی است، در این آیین با قدردانی از زحمات ایرج عزیزی، مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی خراسان شمالی، سیدجواد سیدالموسوی به‌عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی این استان معرفی شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات