۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۵۱۰۲۳
سردار مومنی؛

در بهترین حالت ۲۰ درصد کالای قاچاق کشف می شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور از کشف ۹ دستگاه کانتینر حامل ظروف قاچاق به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال در بندرعباس خبر داد و گفت: این کالاهای قاچاق با جعل اسناد از طریق مبادی رسمی وارد شده است.
سردار مومنی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی هرمزگان اظهار کرد: این محموله قاچاق طی 24 ساعت گذشته کشف و 2 نفر از سرشاخه های اصلی این باند دستگیر شدند.

وی افزود: این محموله در قالب بطری های پلاستیکی و شیشه ای که عوارض گمرکی آن 10 درصد است وارد شده، درحالی که شامل ظروف شیشه و کریستال بوده و عوارض گمرکی آن 110 درصد است.

سردار مومنی با بیان اینکه قرار بوده که این محموله به تهران برسد و در آنجا توزیع شود، تصریح کرد: حضور در مبادی رسمی و نظارت بر روند ورود کالا به کشور از اولویت های مهم نیروی انتظامی است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سه قرارگاه جدید طی سال جاری در نیروی انتظامی، گفت: قرارگاه مقابله با قاچاق کالا، یکی از این قرارگاه هاست و تمرکز بر باندهای بزرگ قاچاق کالا اولویت مهم این قرارگاه است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین از رشد 34 درصدی مجموعه کشفیات در شش ماهه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: عمده کشفیات امسال مربوط به محموله های بزرگ قاچاق بوده و در این راستا نیز باندهای بزرگ متلاشی و سرشاخه ها دستگیر شده اند.

وی از مکانیزه، هوشمندسازی و الکترونیکی کردن مبادی رسمی به عنوان تنها راه جلوگیری از ورود محموله های بزرگ کالای قاچاق به کشور یاد کرد و افزود: تا زمانی که از فرایند دستی در مبادی رسمی استفاده شود، همچنان شاهد قاچاق خواهیم بود.

سردار مومنی با اشاره به اینکه در بهترین حالت 20 درصد کالای قاچاق کشف می شود، تصریح کرد: هرچند آمار کشفیات افزایش یافته است، اما کالای قاچاق وارد می شود و این باعث آسیب وارد شدن به اقتصاد ملی و کسب و کار داخلی شده است.

وی از نیروی انتظامی هرمزگان به عنوان پرتلاش و موفق ترین مجموعه انتظامی در کشور نام برد و گفت: هرمزگان در بین استان های کشور بیشترین حجم کشفیات کالای قاچاق را داراست./836/د102/ل

ارسال نظرات