۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۵۰۳۸۲
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان:

مباحثه بهترین روش برای تقویت سطح علمی طلاب است

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به مباحثه، گفت: این روش بهترین راه تقویت سطح علمی طلاب و فراگرفتن دروس است.
مباحثه / بانوان طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان، ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران استان که در مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد برگزار شد، گفت: طلبه ای موفق است که وقت شناس باشد.

وی با تأکید بر ضرورت منظم بودن طلاب، افزود: در طول تحصیل مباحث پژوهشی، آموزشی و فرهنگی همزمان باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان به موفقیت طلاب استان در مسابقات علمی گوناگون اشاره و عنوان کرد: امید است با تلاش و جدیت بیشتر طلاب شاهد رشد و پیشرفت آنان در عرصه های گوناگون باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: با وجود استعدادها و ظرفیتهای طلاب در مدارس علمیه استان لرستان یادآور شد: شرکت طلاب در المپیادهای علمی ضعیف بوده و این امر باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: بالا بودن آمار طلاب در المپیادهای علمی امری مهم در زمینه توجه بیشتر مرکز و مسؤولان حوزه و افزایش بودجه به مدارس علمیه استان میشود.

وی در ادامه خواهران طلبه را ظرفیتی مناسب در جهت جذب بیشتر بانوان به حوزه های علمیه دانست و گفت: رفتار، منش و اخلاق طلاب بهترین نوع تبلیغ برای جذب دیگران به مدارس علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر اینکه طلاب مباحث را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح علمی و فراگیری به موقع دروس باید مباحثه در مدارس علمیه جدی گرفته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دقت در کلاس درس و گرفتن جواب سؤالات از اساتید باید مورد توجه طلبه قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی پیش مطالعه، حضور در کلاسهای درس و فعالیت در انجمن‌های علمی را از دیگر مواردی عنوان کرد که طلبه باید به آن عمل کند.

وی ارتقای سطح علمی، فرهنگی و پژوهشی حوزه های علمیه را در گرو همت، تلاش و پشتکار طلاب و توجه مدیران و مسؤولان حوزه عنوان کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و  کانونهای پژوهشی در مدارس علمیه، تصریح کرد: همه طلاب باید در این کلاسها شرکت کرده و پایه های علمی و پژوهشی خویش را تقویت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری قرارگاه های فرهنگی از سوی مرکز مدیریت حوزه افزود: طلاب باید در این قرارگاه های فرهنگی عضو شوند.

حجت الاسلام موسوی فعالیت طلاب در عرصه تبلیغ و مقابله با ضدارزشها را مهم دانست و گفت: طلاب باید از نظر عفاف و حجاب، اخلاق و رفتار در صدر جامعه باشند و در عرصه ترویج و تبیین ارزشها گام بردارند./9459/202/ب2

ارسال نظرات