۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۴۹۹۰۴
آیت الله اشرفی شاهرودی:

نهادهای حوزوی برنامه ریزی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه افراد فعال در عرصه های مذهبی باید سوز و دغدغه لازم را داشته باشند، گفت: با تمام مشکلاتی که برای ادامه فعالیتهای نهادهای حوزوی و دینی وجود دارد مدیران و مسؤولان این نهادها نباید دلسرد شوند بلکه باید با پشتکار و دلگرمی ادامه مسیر دهند.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست های نهادهای حوزوی ومذهبی مشهد مقدس ظهر امروز با حضور آیت الله حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی، مدیران و مسؤولان برخی نهادهای حوزوی و مذهبی در محل سالن اجتماعات موسسه فراگستر مشهد برگزار شد.

آیت الله اشرفی شاهرودی در این نشست با بیان اینکه امروزه برنامه ریزی و مدیریت صحیح حرف اول را در اداره امور می زند، اظهار داشت: نهادهای حوزوی و فعال در عرصه های مذهبی باید برنامه ریزی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه فعالیتهای دینی و مذهبی باید همراه با نوآوری و ابتکار باشد، افزود: فعالان عرصه های دینی و مذهبی باید افراد متخصص و آموزش دیده باشند تا بتوانند به خوبی نسل جوان ونوجوان را هدایت کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین با بیان این نکته که افراد فعال در عرصه های مذهبی باید سوز و دغدغه لازم را داشته باشند، خاطر نشان کرد: با تمام مشکلاتی که برای ادامه فعالیتهای نهادهای حوزی و دینی وجود دارد مدیران و مسؤولان این نهادها نباید دلسرد شوند بلکه باید با پشتکار و دلگرمی ادامه مسیر دهند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام پورحسینی مدیر گروه قرآن موسسه فراگستر با اشاره به اینکه مدیران و مسؤولان نهادهای دینی به صورت خود جوش از یک سال گذشته جلسات ماهیانه برگزار می کنند، افزود: پرهیز از موازی کاری، آشنایی با فعالتهای یکدیگر، فعالیت های مشترک، تصمیم گیری و ایده پردازی در موضوعات روز برخی از دستاوردهای برگزاری این نشست ها است.

همچنین حجت الاسلام سالاری مدیر موسسه راهبردی حق پژوهی با بیان اینکه امروز بسیاری از فرقه های انحرافی در صدد نفوذ در بین جوانان و نوجوانان کشور هستند، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید به دنبال پاسخ و راهکار برای مقابله با انحرافات و شبهات فرقه های انحرافی باشند.

مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه نیز با بیان اینکه امروزه رسانه ها نقش بی بدیل و موثری در نهادینه کردن فرهنگ ها و آموزه های گوناگون در بین نسل جوان دارند، گفت: اگر حوزه های علمیه همچنان که مقام معظم رهبری تاکید کردند حضوری فعال در عرصه رسانه ها وبویژه فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی نداشته باشند انحرافات دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان را از آموزهای اصیل و ناب اسلامی دور خواهد کرد.

احمد عارفخانی در ادامه، آموزش سواد رسانه ای در بین طلاب جوان و نوجوان، تشکیل کارگروه های رصد شبهات و پاسخگویی در شبکه های مجازی، تشگیل کارگاه های سواد رسانه ای برای روحانیان میان سال و برگزاری دروس خارج با موضوع فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از جمله فعالیت های موثر حوزه علمیه برای آشنایی طلاب با فضاهای اجتماعی و شبکه های مجازی و مقابله با اقدامات تخریب گرایانه این شبکه ها عنوان کرد.

خاطر نشان می شود؛ در پایان این نشست چند تن از مسؤولان نهادهای حوزوی به ارائه گزارشی از فعالیت های نهادهای خود پرداختند./201/859/ب1

ارسال نظرات