۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۴۹۶۳۲
مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان:

مدارس صدرا پایگاهی برای نشر آموزه های دینی و فرهنگی هستند

مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان با اشاره به استقبال خانواده ها از مدارس صدرا، گفت: فضای مذهبی و معنوی این مدارس آنها را به پایگاهی برای فعالیت های دینی و فرهنگی و نشر آنها در جامعه تبدیل کرده است و گرایش خانواده ها برای نام نویسی فرزندان در آن مدارس را در پی دارد.
شیشه بر، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرالمؤمنین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رضا شیشه بر، مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان، در جلسه مشترک رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان با مدیران دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مجتمع غدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه آغاز سال تحصیلی بهار تعلیم و تربیت است، افزود: شور و نشاط حضور در مدارس باید مدنظر مسؤولان فرهنگی کشور قرار گیرد و براساس آن برنامه های فرهنگی مستحکمی در راستای نشر آموزه های دینی و فرهنگی در مدارس تهیه کنند.

مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان با بیان اینکه مدارس صدرا نیز باید سال تحصیلی خود را به بهترین شکل ممکن آغاز کنند، خاطرنشان کرد: تهیه و آماده ساختن نیازهای مدارس همچون وسایل سرمایشی و گرمایشی، تأمین نیازهای آموزشی و فرهنگی صورت گیرد تا شور و نشاط بر دانش آموزان حاکم شود و مدیران مدارس در فرصت باقی مانده برای آغاز سال تحصیلی نیازهای خود را مطرح تا در حد امکان برآورده شوند.

این مقام مسؤول به تلاش های سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در اولویت دادن به مدارس صدرا علی رغم کمبود اعتبارات اشاره و ابراز داشت: مدیران مدارس برای مسائل آموزشی و پرورشی برنامه تهیه کنند و آنها را به زمان دیگری محول نکنند که در غیر این صورت هیچگونه تحول دینی و فرهنگی صورت نخواهد گرفت.

شیشه بر انجام اقدامات آموزشی و فرهنگی را منوط به فعالیت های گروهی برشمرد و همکاری مدیران سازمان تبلیغات شهرستان ها با مدارس صدرا را خواستار و ابراز داشت: بازدید از مدارس صدرا، اهتمام به فعالیت های دینی و فرهنگی، دیدار با خانواده های دانش آموزان مدنظر قرار گیرد تا این مدارس به پایگاهی برای فعالیت های فرهنگی و دینی هر شهرستان تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه وجود دانش آموزان حزب الهی و مؤمن در مدارس عاملی مهم در رشد مسائل معنوی و آموزشی در جامعه است، اظهار داشت: آموزش و پرورش و مدیران سازمان تبلیغات در کنار مدیران مدارس صدرا به ساماندهی بپردازند و با توجه به عدم هم سطحی این مدارس تشکیل کارگروه هایی برای پیگیری، آسیب شناسی و هدفگذاری برای ارتقای سطح آموزشی و فرهنگی ضروری است.

مسؤول مدارس معارف اسلامی صدرا استان خوزستان به عدم دریافت هزینه از دانش آموزان و کمبود اعتبارات مالی در مدارس صدرا اشاره و عنوان کرد: در این باره کمک هایی از سوی سازمان تبلیغات استان و سازمان مدارس کشور صورت می گیرد که با توجه به هزینه ماهانه 2 تا 3 میلیون تومانی در چنین مدارسی ناکافی است و برای حل این معضل باید از کمک های مردمی استفاده شود.

این مقام مسؤول در ادامه برگزاری برنامه های فوق العاده را از جمله راهکارهای تأمین هزینه های مالی مدارس صدرا برشمرد و اظهار داشت: استقبال روزافزون خانواده ها به مدارس صدرا با توجه به فضای تربیتی و معنوی و مذهبی آنها در این باره کمک کننده خواهد بود و باید تلاش شود تا مردم داوطلبانه و بدون هیچگونه اجباری همکاری کنند.

شیشه بر به توجه و اهتمام آموزش و پرورش به مدارس صدرا اشاره و خاطرنشان کرد: در طرح تحول نظام آموزشی با توجه به اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب به علوم انسانی و فعالیت های شورای عالی فرهنگی در این باره، آموزش و پرورش پیشقدم شده و به تأسیس مدارس صدرا در اکثر شهرهای کشور روی آورده است./202/9456/ب1

ارسال نظرات