۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۴۹۳۵۷
مدیر مدرسه علمیه حجت:

طلبه انقلابی در خط ولایت حرکت می‌کند

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) گفت: از مهمترین ویژگیها و نقاط مهم یک طلبه تراز انقلاب، اطاعت از ولی و قرار داشتن در خط مستقیم ولایت است.
حوزه علمیه

مهری متین‌یکتا، مدیر مدرسه علمیه حجت(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای رسا، با اشاره به ویژگیهای طلبه انقلابی، اظهار داشت: طلبه انقلابی جایگاه و نقش بی بدیلی در تحقق مطالبات رهبری در جامعه دارد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «اطیعوالله و ااطیعو الرسول ...» از مهمترین ویژگیها و نقاط مهم یک طلبه تراز انقلاب، اطاعت از ولی و قرار داشتن در خط مستقیم ولایت است.

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج) با تاکید به اینکه نصایح و نواهی رهبری در همه عرصه‌های زندگی یک طلبه باید ظهور و بروز ‌یابد، بیان داشت: یک طلبه انقلابی نه تنها خود انقلابی است بلکه این تفکر و روحیه انفلابی را در جامعه گسترش می‌دهد.

متینیکتا با اشاره به آسیبهایی که در فضای حوزه‌های علمیه ممکن است یک تهدید تلقی شود، گفت: ما نباید به حوزه‌های علمیه خواهران و برادران به صورت یکسان نگاه کنیم زیرا موقعیت و شرایط زندگی یک طلبه بانو با یک طلبه آقا بسیار متفاوت است و اگر به این امر توجه ویژه داشته باشیم خواهیم دید که درسهای خواهران طلبه باید منطبق با شرایط و کاربرد یک بانو باشد تا بتواند نقش خودش را در موقعیت فردی و اجتماعی به درستی ایفا کنند.

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه شیعی پشتوانه‌ای قدرتمند و مستحکم دارند به همین دلیل لازم است مدیران کلان، با برنامه ریزیهای دقیق در صیانت از این نهاد مقدس تلاشی وافر داشته باشند تا مانع نفوذ دشمن شوند.

مدیر مدرسه علمیه حجت(عج)  ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: تربیت طلاب جوان یکی از واجب‌ترین و ضروری‌ترین کارهاست و باید این تربیت به شکل برنامه‌ریزی شده و دقیق انجام بگیرد اینها، جزء کارهای بلند مدت و زیربنایی این کشور است و وجود چنین شخصیت‌های قوی و ممتازی است که می‌تواند خط مستقیم استقلال، «نه شرقی و نه غربی» و اسلام و خط شریعت را با قوت و قاطعیت در میان این توفانها پیش ببرد./302/813/ب1

ارسال نظرات