۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۴۷۸۲۹
آیت الله مجتهد شبستری:

علوم دینی سلاح مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب است

امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم مبتذل فرهنگی غرب، گفت: علوم اسلامی و دینی سلاح مبارزه با تهاجم سخت فرهنگی دشمن هستند.
آیت الله شبستری در طرح میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی عصر امروز در آیین افتتاحیه مدارس علمیه تبریز در مدرسه ولی‌عصر(عج) تبریز، اظهار داشت: مسائل و احکام دینی باید از طریق استنباط صحیح از منابع فقهی صورت گیرد که در این زمان بر عهده مجتهدان است.

وی با اشاره به آیه «نفر»، ابراز داشت: واجب کفایی است که برخی با حضور در حوزه های علمیه به استنباط احکام شرعی از منابع اصیل دین مبین اسلام بپردازند و به انزار و تبشیر قوم خود بپردازند و آنها را به راه صحیح دین هدایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اساس تأسیس حوزه های علمیه را آیات و روایات دینی عنوان و تصریح کرد: این حوزه های علمیه از مبنای دینی و روایی برخوردار است و تا به امروز کسی نمی تواند خدمات و آثار مثبت اجتماعی آن را انکار کنند.

وی فضائل اخلاقی و صداق و پاکی جامعه را در گرو تبلیغ اخلاق و فقه اسلامی به دست روحانیت و حوزه های علمیه دانست و افزود: تحصیل در حوزه های علمیه از سوی طلاب علوم دینی برای هدایت جامعه به پاکی و صداقت همراه با عبودیت الهی است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) یکی از برکات حوزه های علمیه را برچیده‌شدن حکومت طاغوتی پهلوی خواند و امام راحل و مقام معظم رهبری را برخواسته از حوزه ها دانست و تأکید کرد: استقرار و امنیت کشور از دیگر برکات حوزه های علمیه است، فتوای میرزای شیرازی که عامل عزت کشور شد از این موارد است.

وی وجود حوزه های علمیه را جزء ضروریات دانست و درباره تقویت روز به روز حوزه های علمیه تأکید کرد و آن را وظیفه تمام اقشار جامعه خواند و افزود: تدریس و تحصیل علوم دینی در حقیقت تسبیح الهی و مباحثه آن جهاد است و با تحصیل علوم دینی است که حلال و حرام الهی مشخص می شود و در حوزه های علمیه است که اخلاق اسلامی حاکم است.

وی با اشاره به تهاجم مبتذل فرهنگی غرب، ابراز داشت: این علوم اسلامی و دینی هستند که سلاح مبارزه با تهاجم سخت فرهنگی دشمن به شمار می آیند، طلاب با تحصیل علوم دینی می‌توانند در برابر شیهه افکنیها و تهاجمات غرب بایستند و از این دین دفاع کنند.

آیت الله شبستری تحصیل علوم دینی را توفیقی دانست که نصیب هر کسی نخواهد شد، ادامه داد: به وسیله تحصیل علوم دینی محصل آن به رفعت مقام و درجه نائل می شود، از این رو خوشا به حال کسی که توفیق تحصیل علوم را پیدا کرده است.

وی در ادامه به ثمره علم دینی پرداخت و تصریح کرد: اخلاص و عمل برای خداوند و خشیت و خوف الهی از جمله ثمرات فردی علم دینی است، بنابراین تحصیل این علوم در شخصت محصل آن برکات و ثمرات مؤثری خواهد داشت.

امام جمعه تبریز فایده و ثمره علم دینی را در گرو شناخت و بصیرت دانست و خاطرنشان کرد: علم بدون بصیرت فایده نخواهد داشت، بنابراین لازم است علم با بصیرت و بینش قلبی توأم باشد، از این رو هر چه حرکت شخص بی بصیر سریعتر باشد دوری او از مسیر بیشتر خواهد بود./۸۵۴/202/ب2

 

ارسال نظرات