۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۴۶۴۵۳
معاون بين الملل جامعه مدرسين:

هدف عربستان قطع ارتباط ملت ايران با امت اسلامي در موسم حج است

حجت الاسلام حكيم الهي گفت: متاسفانه دولت عربستان با اقدام اخيرش در محروميت ايراني ها از حج به دنبال قطع ارتباط مردم ايران با مسلمانان دنيا در كنگره بزرگ حج كه ميليون ها انسان در آن جا حول محور توحيد اجتماع مي كنند، هستند تا تاثيرگذاري فرهنگي و سياسي ايران را به زعم خود سد كنند.
حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمين مجيد حكيم الهي، معاون بين الملل جامعه مدرسين در گفت وگویی با اشاره به علل محروميت حجاج ايراني از سوي دولت عربستان گفت: يكي از علل اين مسئله به رقابت منطقه اي اين كشور با جمهوري اسلامي بازمي گردد و به نوعي حج را تحت الشعاع مسائل سياسي قرار داده است.

وی عنوان كرد: حكومت عربستان بعد از وقوع انقلاب اسلامي اقداماتي عليه جمهوري اسلامي شكل داد كه با مباني وحدت اسلامي در تضاد بود.
معاون بين الملل جامعه مدرسين افزود: امروز نيز اين كشور به جنگ هاي نيابتي روي آورده است تا عرصه را بر جمهوري اسلامي تنگ كند.
حجت الاسلام والمسلمين حكيم الهي تصريح كرد: عربستان انتظار داشت در مدت 10 روز در يمن به نتيجه برسد و موضع خود را بر كرسي بنشاند، اما بيش از يكسال است كه خود را درگير اين ماجرا كرده بدون اينكه نتيجه اي به دست بياورد و هر روز هم متحمل هزينه هاي سنگين سياسي و نظامي مي شود.
وي تاكيد كرد: متاسفانه دولت عربستان با اقدام اخيرش در محروميت ايراني ها از حج به دنبال قطع ارتباط مردم ايران با مسلمانان دنيا در كنگره بزرگ حج كه ميليون ها انسان در آن جا حول محور توحيد اجتماع مي كنند، هستند تا تاثيرگذاري فرهنگي و سياسي ايران را به زعم خود سد كنند.
حجت الاسلام والمسلمين حكيم الهي ادامه داد: از اين رو به دنبال بهانه تراشي واهي بودند تا مانع حضور حجاج ايراني در حج شوند و از سال قبل و بعد از فاجعه منا به بهانه هاي واهي روي آوردند و مانع تراشي كردند تا گفتمان انقلاب اسلامي توسعه پيدا نكند.
وي تاكيد كرد: به زعم اين مانع تراشي ها، گفتمان انقلاب اسلامي و مقاومت روز به روز جاي خود را در ميان مسلمين بيشتر باز خواهد كرد./1330/د102/ی

ارسال نظرات