۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۴۶۳۳۸
در ارومیه؛

نخستین شعبه استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی افتتاح شد

نخستین شعبه استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان پیش از ظهر امروز در مدرسه تاریخی هدایت ارومیه افتتاح شد.
بنیاد فرهنگ هنر و ادب آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نخستین شعبه استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در مدرسه تاریخی هدایت ارومیه افتتاح شد.

خورشیدی، رییس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تقدیر از حمایتهای استاندار و دیگر بخشهای دولتی از افتتاح این بنیاد، اظهار داشت: این نخستین دفتر استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب است که به همت دولتمردان و براساس وعده انتخاباتی رییس جمهور افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سه استان آذری زبان آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان نیز بزودی شعبه استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب افتتاح شود، گفت: افتتاح هر چهار شعبه استانی این نهاد سبب تکمیل ساختاری بنیاد و توجه به فعالیتهای ذاتی و عملی آن می شود.

خورشیدی شعبه استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب را محصول توجه ویژه رییس جمهور به مقوله فرهنگ، زبان و ادبیات آذری زبانان دانست و افزود: شأن ایجاد این بنیاد وعده های انتخاباتی رییس جمهور بود تا توسعه فرهنگی، هنری و ادبی این منطقه در چهارچوب ادبیات و زبان مردم این استانها باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی به میلیونها انسان آذری زبان و یا علاقه مندان به این زبان تعلق دارد، گفت: این بنیاد نگاهش به داخل مرزها است و به همه کسانی که به ایران زمین عشق ورزیده و خواهان سربلندی این سرزمین اند اجازه فعالیت و همکاری می دهد، بنابراین کسانی که نگاهشان به بیرون مرزها است جایی در این نهاد ندارند.

رییس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی تصریح کرد: نگاه بنیاد به فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی فراجناحی است و این نهاد به هیچ حزب خاصی تعلق خاطر نداشته و دست هر صاحب هنری را در زمینه های شعر، فرهنگ، هنر، ادبیات و موسیقی گرفته و از آنان استقبال می کند.

وی استفاده از افراد متخصص و صاحب نظر در انتخاب مدیرعامل و سایر مسؤولان بنیاد را یکی از مؤلفه های مثبت بنیاد فرهنگ، هنر و ادب دانست و افزود: هدف ما احیا فرهنگ و تمدن چند هزار ساله سرزمین کهن و قدرتمند ایران است و ما به آنچه که انجام می دهیم ایمان و اعتقاد راسخ داریم.

خورشیدی با بیان اینکه تصمیم متصدیان بنیاد عدم توجه به حواشی و اشکال تراشیهای غیرمنطقی است، گفت: کسانی که معتقدند ایجاد این بنیاد یک حرکت سیاسی و نمادین است و به وحدت ملی آسیب می زند، اعتقاد درستی ندارند، چرا که هدف اصلی از ایجاد این بنیاد کمک برای تحکیم وحدت و وفاق ملی است.

وی با تأکید بر این مسأله که هرگز از متصدیان بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی حرکتی زاید و اضافی مشاهده نخواهید کرد، خاطرنشان کرد: هر کسی که به احیای تاریخ و فرهنگ آذربایجان علاقه مند است حق عضویت در این بنیاد را دارد.

رییس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: ایرادهای بنی اسرائیلی و کسانی که متوجه هدف و اهمیت مطلب نیستند مورد توجه ما قرار نمی گیرند تا مانع از فعالیت سازنده این بنیاد نشوند.

گفتنی است، خورشیدی در این مراسم از استاندار آذربایجان غربی بخاطر مشارکت در ایجاد بنیاد فرهنگ، هنر و ادب این استان و واگذاری مدرسه تاریخی و بسیار مناسب هدایت به این نهاد تقدیر و تشکر ویژه کرد./936/202//ب2

 

ارسال نظرات