۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۴۵۵۲۶
با حضور طلاب چهار مدرسه علمیه خواهران بابل؛

دوره تخصصی احکام بانوان در مدرسه علمیه الزهرا برگزار شد

دوره تخصصی آموزش احکام بانوان و اصول مداحی صحیح با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران شهرستان بابل در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) برگزار شد.
احکام بانوان

فاطمه روحانی راد، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با بیان اهمیت تبلیغ از نگاه اسلام، گفت: جامعه امروز ما نیازمند روش های نوین و بهره گیری از تجارب ارزشمند در حوزه تبلیغ دینی است.

وی افزود: دشمنان اسلام با طرح مسائل مختلف شبهه انگیز در جامعه در صدد انحراف جامعه هستند و باید مبلغان حوزه دینی به صورت جدی در این عرصه وارد شوند.

استاد حوزه علمیه یکی از بسترهای مهم فعالیت دشمنان را در عرصه فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار شبکه های ماهواره ای که عمدتا جامعه هدف آنها جوانان و بانوان هستند، شبکه های اجتماعی با توجه به ظرفیت های آن از جمله سرعت انتشار از بسترهای مورد توجه دشمنان قرار گرفتند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل با اعلام خبر برگزاری آموزش تخصصی احکام بانوان در این مدرسه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از رسالت های مهم طلاب در حوزه تبلیغ دین است، در زمینه افزایش توانمندی و تقویت قدرت پاسخگویی طلاب در جامعه در زمینه پاسخگویی به احکام کارگاهی تخصصی در این مدرسه برگزار شد.

خانم روحانی یکی از آسیب های مهم را در حوزه دینی در سطح بانوان ورود برخی از افراد فاقد تحصیلات علوم دینی بیان کرد و افزود: متأسفانه برخی از افراد فاقد تحصیلات علوم دینی در محافل بانوان اقدام به بیان مباحثی دینی می کنند و ورود طلاب توانمند در این عرصه ها از نیازهای جدی جامعه امروز ما است.

وی از جمله موارد مطرح شده در این کارگاه آموزشی را در حوزه اصول مداحی و مدیریت محافل دینی بانوان بیان و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ صحیح و اصولی مداحی و نشان دادن آسیب ها و ناکارآمدی مداحی ناصحیح از سوی برخی از بانوان مداح، از جمله مباحث مطرح شده در کارگاه تخصصی  احکام بانوان و اصول مداحی بود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل با اشاره به رشد روز افزون هیات های خانگی و ورود برخی از افراد ناآگاه و کم اطلاع به مسائل دینی، تصریح کرد: نحوه اجرای مولودی در جشن ها و اعیاد، روش صحیح مصیبت خوانی و مرثیه خوانی و اجرای عملی این اصول، بیان نکات برجسته و مهم در مداحی توسط اساتید برجسته برای حاضران تشریح شد.

وی با بیان این مطلب که در این کارگاه آموزشی طلاب چهار مدرسه علمیه بانوان شهرستان بابل از جمله طلاب و دانش آموختگان مدرسه الزهرا(س)، عصمتیه ، فاطمه الزهرا(س) گلوگاه، طلاب مدرسه علمیه محدثین حضور داشتند، گفت: اصول تخصصی احکام از سوی مسؤول بانوان مرکز ارزیابی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات شرعی خواهران و شیوه صحیح مداحی از سوی خانم ناصری نژاد، نویسنده کتاب اصول مداحی برای اعضای حاضر در این دوره آموزشی بیان شد./1313/302/ب2

ارسال نظرات