۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۴۳۸۷۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

در پیش گرفتن مسیر الهی سبب پایندگی انسان خواهد شد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دشمن در مسیر دشمنی و شیطنت خود جدی است و تلاش دارد تا با خاموش کردن دین و انقلاب با تمامی اصحاب خود به میدان بیاید، از این رو ما باید با تمام قوا مجری دستورات الهی بوده و در میدان حق حضوری پررنگ داشته باشیم تا از رکود خارج شویم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در رابطه با شكايت از تشكل‌هاي انقلابي و محدود كردن فعاليت آنها در دانشگاه امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: اراده خداوند بر عالم گیر شدن دین است از این رو با بندگان راستین خود در این راه فرصت سازی لازم انجام داده و با آنها دین و حقیقت را در جهان نشان می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: اگر فعالیتها در خصوص تشکل و منحصر به خود فضای دانشگاه است در این صورت باید در چارچوب دانشگاه باشد اما فعاليت ديني و امر به معروف و نهي از منكر دانشجویان مرزي ندارد و نمي‌توان برای دانشجو در این خصوص چارچوب و محدودیت قائل شد.

 

دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند تا با خاموش کردن دین و انقلاب با تمامی اصحاب خود به میدان بیاید

خطیب جمعه در استان قزوین در ادامه افزود: دشمن در مسیر دشمنی و شیطنت خود جدی است و تلاش دارد تا با خاموش کردن دین و انقلاب با تمامی اصحاب خود به میدان بیاید، از این رو ما باید با تمام قوا مجری دستورات الهی بوده و در میدان حق حضوری پررنگ داشته باشیم تا از رکود خارج شویم.

 

دانشجوی با بصیرت یعنی دانشجوی پویا

وی با اشاره به ویژگی های دانشجوی با بصیرت بیان کرد: دانشجوی با بصیرت یعنی دانشجوی پویا که موج ناآرام مثبت و ارزشی است که گوش به فرمان رهبر  خود می‌دهد تا دستورات آن‌ها در دانشگاه ها در زمین نماند در این صورت شاهد دریای خروشان و مواج پویایی، حرکت، زندگی و نشاط دانشجویی خواهیم بود.

 

این استاد حوزوی با توجه به نقش امام راحل در زیر و رو کردن جهان با حرکت در مسیر تشکیل انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مستکبران عالم تمام تلاش خود را برای خاموش کردن فریاد حقیقت به کار بردند اما جهان شاهد بود که در حقیقت امام خمینی(ره) با حرکت بنیادین خود آن هم با دستان خالی و بدون تجربه لازم، تجلی اراده خداوند بوده و آن را به نمایش گذاشته است.

 

امام جمعه استان قزوین در ادامه تصریح کرد: نمی‌توان برای اظهار نظر در خصوص فتنه و آشوب علیه نظام اسلامی و ارزش ها، حقوقهای نجومی، دروغ، بد حجابی، اختلاس، غارت بین الملل و امثال آن مرزی قرار داد.

 

اهمیت شکایت برخی از تشکل‌های انقلابی و محدود کردن فعالیت آنها در استان

این استاد دینی با اشاره به شکایت برخی از تشکلهای انقلابی و محدود کردن فعالیت آنها عنوان کرد: اگر فعالیتها در خصوص تشکلها و منحصر به خود فضای دانشگاه است در این صورت باید در چارچوب دانشگاه و براساس اساس‌نامه و چارچوبهای مشخص شده باشد اما فعالیت دینی و امر به معروف و نهی از منکر دانشجویان مرزی ندارد و نمی‌توان برای دانشجو در این خصوص چارچوب و محدودیت قائل شد.

 

وی در ادامه با توجه به سالهای متمادی حضور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در سالهای حضور در دانشگاه و در حال حاضر بارها به برخی فعالیتهایی که در این دانشگاه انجام می‌شد تذکر داده و انجام دهندگان آن را نصیحت کرده و گفته‌ایم که این کارها به عاقبت به خیری و سعادت خود و جامعه و فضای علمی منجر نخواهد شد.

 

هر کس در راه الهی حرکت کند، طوفنده و پاینده خواهد بود

این کارشناس اخلاق اظهار داشت: هر کس در راه الهی حرکت کند، طوفنده و پاینده خواهد بود از این رو باید زنده، پویا و اثرگذار باشیم که برای رسیدن به آن باید به دستورات دینی عمل کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: گویی آنها تنها منتظر بخش نامه‌هایی از سوی احزاب و جریانهای وابسطه به اجانب بودند تا بعد از آن اظهار نظر کنند و از خود اختیاری ندارند که این پسندیده یک انسان عاقل نیست.

 

وی در پایان گفت: با وجود استدلال‌ها و منطقی که در کلام بود آنها که فعالیت مسموم داشته‌اند به جای پاسخ منطقی، نه گوشی برای شنیدن داشتند و نه به آن فکر می کردند853/302/ب3/.

 

ارسال نظرات