۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۴۳۳۸۸

انتقاد شدید علمای یمن از سکوت جهان اسلام در برابر جنایت‎های عربستان

علمای یمن درپی تشدید حمله‎ هوایی نظامیان عربستان از سکوت جهان اسلام در برابر جنایت‎های این کشور به شدت انتقاد کردند.
عشائر یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن علمای یمن روز گذشته طی بیانیه‎ای تشدید حمله‎‎ هوایی نظامیان عربستانی به این کشور را محکوم کردند.

 

علمای یمن این حملات را وحشیانه و مجرمانه توصیف کرده و افزودند: اقدامات عربستان و آمریکا در یمن شرم آور است. آنان بدون هیچ گونه محدودیتی با هواپیماهای خود کودکان، زنان و انسان‎های بی‎گناه را به خاک و خون می‎کشند.

 

انجمن علمای یمن تصریح کرد: استمرار دشمنی وحشیانه عربستان علیه یمن و بی توجهی به نمایندگان این کشور در مذاکرات کویت موجب شده است که مردم یمن بیش از گذشته وحدت کلمه خود را حفظ کنند.

 

این انجمن نسبت به سکوت علما، موسسه‎ها، مراکز و به طور کل جهان اسلام در قبال جنایت‎های عربستان در این کشور به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: علما و جهان اسلام برای سکوت در برابر جنایت عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم یمن مسؤول هستند و نتیجه سکوتشان را در دنیا و آخرت خواهند دید.

 

علمای یمن در پایان از خداوند متعال شفا عاجل مجروحان، آزادی اسیران، پیروزی مجاهدان، رحمت برای شهدا، عذاب و درد برای دشمنان مسالت کردند.

 

گفتنی است که منابع نظامی اعلام کردند که جنگنده‎های ائتلاف عربی به رهبری عربستان حمله‎های شدیدی را علیه مناطق مختلف یمن از جمله استان صعده در شمال و حجه واقع در مرزهای حدودی انجام دادند.

 

این حمله‎ها پس از آن صورت می گیرد که جنگنده های عربستانی سه شنبه گذشته به طور گسترده استان های صنعا که تحت کنترل نیروهای انصارالله یمن است، تعز، حجه و صعده را بمباران کردند که در اثر آن بیش از 47 یمنی جان خود را از دست دادند.

 

در حالی که عربستان حملات هوایی سنگین خود را به یمن ادامه می دهد، واشنگتن موافقت خود را با فروش تانک و سلاح های سنگین معادل 1.115 میلیارد دلار به عربستان اعلام کرد.

 

منابع نظامی همچنین اعلام کردند که درگیری های خشونت باری از روز سه شنبه در چند جبهه به ویژه در استان تعز در جریان است و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی سعی دارند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی انصارالله را از اطراف این منطقه دور کنند و محاصره چند ماه این شهر را بشکنند./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات