۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۴۲۲۴۹

کارگاه آموزشی پاتوق فرهنگی در زنجان برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در کارگاه آموزشی پاتوق فرهنگی با بیان این که باید از شهدا درس زندگی آموخت، گفت: عشق واقعی از جان گذشتن در راه معشوق است و شهدا این را با جان و دل به اثبات رساندند.
کارگاه آموزشی پاتوق فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در کارگاه آموزشی پاتوق فرهنگی، با اشاره به نگاه ویژه امام خمینی(ره) به جایگاه رفیع شهدا، گفت: امام راحل(ره) نگاه ویژه ای به شهادت و شهدا داشته و آرزو می کردند که با شهدا محشور شوند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ایشان مدام این نکته را متذکر می شدند که شهدا حجت خدا بر ما در این دنیا و آخرت بوده و همواره سفارش می کردند که مزار شهدا دارای معانی و فواید بسیاری هستند و نباید از کنار آنها به سادگی گذشت و در یک کلام باید گفت امام اصرار داشتند که نام و یاد شهیدان حفظ شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به راه و رسم شهدا در رسیدن به عرفان واقعی، افزود: شهدا به ما آموختند که عرفان را نمی توان در گوشه گیری ها یافت بلکه عرفان و دستیابی به مراتب عالیه را، تنها باید از شهدا آموخت؛ چرا که شهدا با دست خالی و با نیتی پر از خیر جهاد کردند و به مراتب عالیه رسیدند و این راه و رسم رستگاری و عرفان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان در پایان با بیان این که باید از شهدا درس زندگی آموخت، خاطرنشان کرد: عشق واقعی از جان گذشتن در راه معشوق است و شهدا این را با جان و دل به اثبات رساندند.

 

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به نقش همیشگی و تأثیرگذار زنان در تاریخ، گفت: نقش تعیین کننده زن در بقاء و رشد جامعه بشری همیشه مورد توجّه مثبت و منفی اندیشمندان، سیاست مداران، مدیران و رهبران جوامع بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به محرومیت تاریخی زنان از برخی حقوق های طبیعی خود، افزود: تاریخ گویای این واقعیت است که زن در کنار مرد در تمدّن بشری مستقیم و غیرمستقیم نقش آفرین بوده ولی از دیر زمان و با انگیزه های مختلف از حقوق الهی و انسانی خود محروم شده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تلاش گسترده انبیای الهی برای اثبات حقوق زنان در طول تاریخ، اظهار داشت: تاریخ این حقیقت را در سینه خود ثبت کرده است که پیامبران و اولیای الهی هم در احقاق حقوق و هم در ایفای نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته اند.

 

حجت الاسلام مصائبی در ادامه تصریح کرد: در عصر کنونی که جاهلیّت با چهره جدید و مدرن رخ نموده است و به‌ ویژه جوامع غربی که در اوج تحقیر و بهره کشی از زنان و دختران به سر برده و تلاش می‌کند با قانونمند کردن ضدّ ارزش های خود، برای دیگر جوامع و فرهنگ ها، فشارهای فراوان را به ویژه بر مسلمانان وارد سازد، توجّه به جایگاه دختران در سخن و سیره معصومین(ع) داروی شفابخش روزگار ما است.

 

حجت‌الاسلام مصائبی در پایان با اشاره به رفتارهای پیامبر(ص) با دخترش به عنوان عضوی از جامعه زنان، گفت: پیامبر اکرم(ص) این رسالت عظیم را که همان احقاق حقوق واقعی زنان و دختران بود؛ هم در سخن و هم در عمل انجام می داد، چرا که آن حضرت در برخورد با دخترش فاطمه(س) همگان را به حیرت وا داشته و دست دخترش فاطمه(س) را می بوسید و می فرمود که پدرش فدای او باد./949/202/ب2

ارسال نظرات