۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۴۲۰۱۷
در راستای بررسی نقش نماز در کاهش آسیب ‌های اجتماعی؛

نخستین نشست شورای اقامه نماز منطقه ۳ کشور در شهرکرد برگزار ‌شد

نشست دبیران ستاد اقامه نماز منطقه 3 کشور، عصر امروز با حضور معاون برنامه ‌ریزی ستاد اقامه نماز کشور در شهرکرد برگزار شد.
نشست شورای اقامه نماز منطقه ۳ کشور در شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست دبیران ستاد اقامه نماز منطقه 3 کشور، عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، دبیران ستاد اقامه نماز استانهای چهارمحال و بختیاری، بوشهر، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، سیدعلی مهدیان، معاون برنامه‌ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: امسال بیست و پنجمین اجلاسیه نماز با عنوان نقش نماز در کاهش آسیبهای اجتماعی در استان البرز برگزار می ‌شود.

 

وی افزود: در این اجلاس نظرات و ایده ‌های دبیران شورای اقامه نماز و دستگاه‌ های اجرایی که به نوعی در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی فعالیت می ‌کنند جمع‌آوری و در اجلاسیه نماز ارائه می‌شود.

 

حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه ضمن خیرمقدم، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز و کاهش آسیبهای اجتماعی بسیار ضروری است.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه نخبه ‌پروری باید از قرآن آغاز شود، ادامه داد: خانواده‌ها و آموزش و پرورش باید زمینه آشنایی کودکان و نوجوانان را با قرآن فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه در اجلاسیه‌ها هیچ مصوبه‌ای نداریم، گفت: اجلاسیه‌های نماز تنها به صورت اسمی دبیرخانه دارد و در طول سال هیچ فعالیتی ندارد و این بزرگ ترین آفت است.

 

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام عباس خشنود، دبیر ستاد اقامه نماز استان بوشهر، اظهار داشت: طی برگزاری 24 اجلاسیه، رهبر معظم انقلاب پیامهای گوناگونی صادر کردند اما باید پرسید در حال حاضر کدام یک از نظرات ولایت فقیه در این پیامها محقق شده است.

 

وی افزود: اگر به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب توجه بیشتری صورت می‌ گرفت به یقین آسیبهای اجتماعی کاهش پیدا می ‌کرد.

 

حجت الاسلام خشنود با بیان اینکه رسانه‌ها نقشی در کاهش آسیبهای اجتماعی نداشته ‌اند، تصریح کرد: تعامل رسانه ‌ها به ویژه صدا و سیما باید با دستگاه ‌های مرتبط با نماز و کاهش آسیبهای اجتماعی بیشتر شود.

 

علی حبیبیان، دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در ادامه اظهار داشت: ستاد اقامه نماز قصد کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه را در تمام زمینه ‌ها ندارد چراکه این مشکل متولیان خاص خود را دارد و در حال حاضر ستاد اقامه نماز در این حوزه ورود پیدا کرده است.

 

وی افزود: مشکل اساسی خانواده‌ها در این زمینه عدم آگاهی آنها از آسیبهای اجتماعی است که سبب شده این مشکلات بیش از پیش افزایش یابند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به عوامل ایجاد کننده آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: عوامل اجتماعی، فردی، محیطی و روانی سبب ایجاد آسیبهای اجتماعی می‌شود؛ آسیبهای روانی مانند حساسیت، ترس، نفرت، اضطراب و حسادت است که منجر به افزایش آسیبها در جامعه می‌شود.

 

سید الیاس چراغ‌زاده، دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در جامعه امروز الگوی زنده تمام افراد رهبر معظم انقلاب است و رفتار و منش ایشان مورد قبول تمام مردم است اما تنها تلاش ایشان در کاهش آسیب‌های اجتماعی کافی نیست.

 

وی با بیان اینکه رویکرد ستاد اقامه نماز تغییراتی کرده است، افزود: پرداختن به مباحث اجلاسیه ‌ها و عناوینی که برای این اجلاس در نظر گرفته شده است بسیار جالب و حائز اهمیت است.

 

رضا جدیدی، دبیرستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست تصریح کرد: با توجه به اینکه هنرمندان و ورزشکاران تأثیر بسیار بر جامعه دارند در همین راستا می ‌توان از ظرفیت آن‌ ها برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد.

 

وی افزود: در همین راستا استان اصفهان در حال رایزنی با ورزشکاران محبوب در این استان است تا بتواند جوانان را در حوزه نماز فعال کند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به فعالیتهای فرهنگی دشمن افزود: مسؤولان مربوطه باید در راستای فعالیتهای فرهنگی همپای دشمن پیش روند و برنامه‌ریزی کنند چراکه دشمن با برنامه‌‌ریزی دقیق در حال جذب جوانان کشور است.

 

در پایان این نشست نیز سیدحسین ذوالانوار، دبیر ستاد اقامه نماز استان فارس گفت: تبدیل آسیبهای اجتماعی به فرصت باید یکی از مهم‌ترین شاخصهای ستاد اقامه نماز قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه نخبه ‌ها گرانترین سرمایه هر جامعه هستند، افزود: دشمن با برنامه‌ریزیهای خود در حال جذب نخبگان کشور به سمت خود است که باید در این راستا مسؤولان تدابیر بیندیشند و از ظرفیت نخبگان در راستای ترویج فرهنگ نماز نهایت استفاده را ببرند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان فارس خاطرنشان کرد: اگر ستاد اقامه نماز متمرکز شود روی نخبگان می‌تواند با استفاده از ظرفیت آن‌ها مسؤولیت بزرگی را از دوش جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بردارد.

 

گفتنی است چگونگی و کیفیت برگزاری اجلاسهای استانی نظیر زمان، مکان، موضوع و مدل برگزاری، ارائه راهکارهای عملی برای برگزاری مطلوب جشنواره نماز در فضای مجازی، ارائه نظرات در راستای استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای اشاعه فرهنگ غنی نمار به صورت میدانی و ارائه پیشنهادات درباره بهره‌برداری از جشنواره شهید رجایی در حوزه نماز از دیگر محورهای این نشست بود./201/9457/ب1

ارسال نظرات