۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۳۸۸۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

هنر باید در خدمت ترویج ارزش های دینی و اعتلای جامعه قرار گیرد

حجت الاسلام محدث نیا با درآمدی بر شناخت هنر در جهان آفرینش و با توجه به ابعاد مختلف هنر اسلامی، بایدهای هنر دینی در اعتلای معرفتی و رشد اخلاقی انسان را یادآوری کرد و گفت: هنر باید در خدمت ترویج ارزش های دینی و اعتلای جامعه بشری باشد.
تبلیغ دین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نقی محدث نیا، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در نخستین همایش مربیان حلقه های طالحین تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه حلقه های صالحین در دانش افزایی ایمانی بسیجیان، اظهار داشت: این طرح باید با قدرت تمام و حضور گسترده جوانان تداوم یابد.

 

وی با تشریح اهمیت برگزاری نشست های گروه های معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی از سوی مربیان حلقه های صالحین به ضرورت حضور مربیان برای تأثیرگذاری بیشتر جهت توانمندسازی هنرمندان بسیجی تأکید کرد و ابراز داشت: توانمندسازی هنری بسیجیان یکی از مسائل مهم و ارزشمند برای ترویج فرهنگ انقلاب و اسلام است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با درآمدی بر شناخت هنر در جهان آفرینش و با توجه به ابعاد مختلف هنر اسلامی، بایدهای هنر دینی در اعتلای معرفتی و رشد اخلاقی انسان را یادآوری کرد و تصریح کرد: هنر باید در مسیر اعتلای جامعه بشری و ارزش های انسانی و الهی قرار گیرد و از هنر برای ترویج فرهنگ دینی بهره برد.

 

وی با بیان اینکه هنر یک ابزار برای القای اندیشه است، خاطرنشان کرد: عرضه هنرمندانه موضوعات دینی و آموزه های اسلامی در کنار ارائه آرمان های انقلابی می تواند یک نتیجه مهم و مطلوبی را در ترویج ارزش های دینی بدهد، هنر یک قالب عام پسندانه برای ارائه زیبایی شناختانه ارزش ها است که باید در مسیر الهی مورد استفاده بیشتری قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محدث‌نیا حیات طیبه را هم‌معنا با سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست و عالمان با عمل را ادامه‌دهندگان راستین مسیر انبیای الهی برشمرد و گفت: اگر خواهان رسیدن به کمالات انسانی هستیم، راهی جز تهذیب نفس و ولایت‌مداری نیست، امری که بارها در قرآن، احادث و روایات مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این‌که تلاش تمامی علما و فقهای تشیع از صدر اسلام تاکنون ادامه همان رسالت انبیای الهی، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بوده است، تصریح کرد: علمای راستین خواستار کمال انسان و تعالی به سمت زیبایی‌ها است.

 

حجت الاسلام محدث‌نیا در ادامه شهید مرتضی مطهری را از معدود نخبگان فکری جامعه دانست که نقش بی‌بدیلی در ارتقای سطح فکری و اعتقادی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران و مجامع علمی کشور بر جای گذاشت و گفت: آن عالم مجاهد با نقش‌آفرینی در حوزه و دانشگاه مقابل افکار التقاطی و انحرافی ایستادگی کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این‌که ولایتمداری حضرت زینب کبری(س) در واقعه کربلا و دفاع ایشان از کیان اسلام و ولایت امری ماندگار در تاریخ است، ابراز داشت: شهید مطهری نیز ذوب در ولایت بود، نقشی که آن عالم مجاهد در دفاع از کیان نظام اسلامی و حریم ولایت داشت، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گروه های تروریستی و تکفیری و جنایات برخی کشورهای مرتجع منطقه‌ای را مصداق یزیدیان زمان و دشمنان اصیل اسلام ناب محمدی دانست و بر لزوم مبارزه و ایستادگی در مقابل این جریانات انحرافی تا برقراری حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) تأکید کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات