۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۳۸۵۳۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مباحث اخلاقی در ورزش های قهرمانی

نماینده مجلس خبرگان رهبری ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، گفت: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در هر امری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاهﺪ ﺑﻮد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جامعه بسیج ورزشکاران استان، گفت: ورزش از جمله مواردي است که در مکتب مقدس اسلام سفارش ها و توصيه هاي فرآواني بر آن شده است، زيرا داشتن جسمي بالنده و بانشاط در کنار روح و روان سالم از اهميت والايي برخوردار است و ورزش سبب ايجاد اخلاق نيکو در جامعه مي شود.

 

وي به ورزش هاي سفارش شده در اسلام تأکيد کرد و با اشاره به حديثي از پيامبر اکرم(ص) که مي فرمايند: بهترين سرگرمي نزد خداوند متعال اسب دواني و تير اندازي است، گفت: سلامتي نعمت پربهايي است که اگر دچار کاستي شود شيريني هاي زندگي تبديل به تلخي و انسان زمين گير مي شود و انسان هاي باايمان نسبت به حقوقي که بر گردن دارند، احساس وظيفه مي کنند و از جمله اين حقوق حق اعضا و جوارح بر انسان است.

 

وی نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که نسل جوان هر کشوری در پیشرفت و اعتلای آن جامعه بسیار حائز اهمیت است، بیان داشت: باید از ظرفیت این نسل شاداب و بانشاط در بخش های مختلف کشور بهره گیری شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نسل جوان ایران اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب در مسیر آرمان های امام و انقلاب بوده و هستند، تصریح کرد: جوانان با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در صحنه های حساس کشور همواره اثرگذار بوده اند.

 

وی بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی و مروت پوریای ولی و تختی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ورزشکاران کشورمان در عرصه های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: به همین دلیل باید در مسائل اخلاقی و پهلوانی الگوی کشورهای دیگر باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ورزش را زمینه‌ساز نشاط روحی در جامعه دانست و گفت: اگر نشاط و شادابی از جامعه گرفته شود جامعه دچار بیماری خواهد شد.

 

وی با تأکید براین که ریاضت جسمی در ورزشکاران باید با ریاضت معنوی آمیخته باشد، تصریح کرد: ورزشکاران باید در کنار پرورش جسم خود روح و فکر خود را نیز پرورش دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که اخلاق مداری و تقوا باید سرلوحه فعالیت های ورزشکاران باشد، گفت: قهرمانان واقعی کسانی هستند که بر هوای نفس خود غلبه کنند.

 

امام جمعه قائمشهر وزرش را عامل پرکردن اوقات فراغت دانست و با بیان این که این عامل نشاط و شادابی باید بیشتر در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، گفت: امروز جامعه ما به ویژه نسل جوان ما نیازمند شادابی بیشتری هستند که این مسأله با ورزش تأمین می شود.

 

نماینده ﻣﺮدم مازندران در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ورزش ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺴﺘﺮﺳﺎز ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط آﻧﮫﺎ ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ورزش ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻧﺴﻠﯽ ﺳﺮزﻧﺪه ﺑﺮای ﮐﺸﻮر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

اﻣﺎم ﺟﻤﻌﻪ قائمشهر در اداﻣﻪ ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﻣﺎ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺗﮫﺬﯾﺐ در ھﺮ اﻣﻮری ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﭼﻮن ﻋﻠﻢ و ورزش ﺑﺪون اﺧﻼق ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﺨﺶ ﻧﺨﻮاھﺪ ﺑﻮد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود شهدا را قهرمانان واقعی این مرز و بوم معرفی کرد و با بیان این که فرزندان این کشور با دوری از مسائل دنیوی راه شهادت را در پیش گرفتند، گفت: امروز همه باید در برابر این ایثار و از خودگذشتگی شهدا سر تعظیم فرود بیاوریم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا با هزاران آرمان و آرزو به جبهه های حق علیه باطل رهسپار شدند و شهدا الگوی واقعی برای ورزشکاران در حوزه دیانت و استقامت و ثبات قدم هستند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ارتقای منش پهلوانی در بین ورزشکاران، گفت: با تقویت این الگو ورزشکاران دارای جایگاه رفیعی مشابه پهلوان پوریای ولی و غلامرضا تختی می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی خاطرنشان کرد: ورزشكاران با توجه به قرآن و داشتن اخلاق و منش اسلامي كه با ارزش‌هاي ديني مطابقت داشته باشد مي‌تواند در جامعه پهلواني براي علاقه مندان سرمشق و الگو باشد.

 

وي در ادامه جوانان ورزشكار و نخبه كشور را الگوهاي مؤثر در كشور برشمرد و ابراز داشت: كسي كه بخواهد براي ديگران الگو باشد تنها داشتن جسم قوي و قهرماني كفايت نمي كند، بلكه ورزشكاران با عنايت به قرآن و داشتن اخلاق و منش اسلامي كه با ارزش‌هاي ديني مطابقت داشته باشد، مي‌تواند در جامعه پهلواني براي علاقه مندان سرمشق و الگو باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأكيد بر اينكه قرآن نيز به مبحث ورزش توجه كرده است، تصريح کرد: كسي كه بخواهد بدنش را قوي كند به حتم بايد به سلامت جسمي خود نيز توجه ويژه كند و اين سلامت زماني از كاربرد ويژه برخوردار است كه در رسيدن به تعالي و انسانيت وي را ياري رسان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی به آفرينش انسان به عنوان اشرف مخلوقات اشاره كرد و گفت: زمان طلايي عمر هر انسان زمان جواني است كه اگر در اين زمان بهره كافي و وافي را ببرد، مي‌تواند در مسير درست قرار گرفته و پله‌هاي صعود به عبوديت خالصانه را طي کند./950/202/ب2

ارسال نظرات