۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۳۸۳۶۳
معاون پژوهش حوزه علمیه فاطمی مطرح کرد؛

ضرورت توجه ویژه مدیر جدید حوزه علمیه به آموزش پژوهش محور

حجت الاسلام جوادی با تأکید بر ضرورت توجه مدیران حوزه به آموزش های پژوهش محور گفت: بیشتر استادان حوزه نسبت به پژوهش توجیه نیستند، اگر ما طلبه را با پژوهش آشنا کنیم؛ اما استاد در این زمینه کمکی نکند نمی توانیم نتیجه مطلوبی در این زمینه بگیریم.
مدارس علمیه پژوهش

حجت الاسلام محمدجواد جوادی، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به توجه ویژه بزرگان حوزه در سال‌های درباره وضعیت پژوهش مدارس علمیه گفت: انتظار می رود مدیریت جدید از لحاظ مادی و معنوی حمایت بیشتری در این زمینه  انجام دهد تا بتوانیم در امر پژوهش شاهد رشد طلبه ها و حوزه باشیم، متأسفانه در سال های اخیر به بهانه کمبود بودجه بسیاری از کارهای پژوهشی یا تعطیل شدند و یا کمرنگ شدند که انتظار می رود با تغییر مدیریت حوزه این کمبودها رفع شوند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمی یکی از انتظارات پژوهشی دیگر از مدیر جدید حوزه‌های علمیه را به کارگیری استادان در فعالیت های پژوهشی و آموزش دادن آنها برشمرد و افزود: یکی از کارهای خوبی که در حوزه انجام شد، این بود که پژوهش را به یکی از نمرات درسی تبدیل کردند و انتظار می رود برای ارتقای سطح پژوهشی حوزه، اساتید سطح مقدمات را در این زمینه فعال کنند.

 

حجت الاسلام جوادی بیان داشت: بیشتر اساتید حوزه نسبت به امر پژوهش توجیه نیستند؛ اگر ما طلبه را با پژوهش آشنا کنیم؛ اما استاد در این زمینه کمکی نکند نمی توانیم نتیچه مطلوبی در زمینه پژوهش بگیریم؛ بنابر این باید در سطح مدیریتی برنامه ریزی شود تا با آشناسازی استادان با مسائل تخصصی پژوهش آنان ملزم به آموزش پژوهش محور شوند.

 

وی با بیان اینکه پژوهش با محوریت نیازهای روز جامعه، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی، نقش مهمی را در زمینه انقلابی ماندن و انقلابی بودن حوزه ایفا می کند، ابراز داشت:  اگر پژوهشگران حوزوی بتوانند پژوهش های خود را به سوی نیازهای روز جامعه و تأثیر انقلاب اسلامی بر پیشرفت تمدن اسلامی سوق دهند، می توانیم در زمینه انقلابی ماندن حوزه نقش بسزایی را ایفا کنیم و این حرکت خود به خود سبب جدیت طلبه‌ها در مسیر انقلاب خواهد شد./874/ت303/ی

محمدصالح غلامعلی نژاد

ارسال نظرات