۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۳۷۵۲۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

بدعهدی طرف های غربی در پسابرجام اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی را دوچندان کرد

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه مسؤولان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام، گفت: بدعهدی طرف های غربی در پسابرجام اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی را دوچندان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در رابطه با اقتصاد مقاومتی با توجه به مطالبه‌های فراوان هنوز چیزی برای ارائه وجود ندارد و اقدام و عمل آن‌چنانی صورت نگرفته است.

 

وی عملکرد شهرستان جلفا را به‌عنوان نمونه‌ کم‌کاری در عرصه اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: بنده با وضعیت کنونی که در شهرستان جلفا وجود دارد خیلی بعید می‌دانم که بتوان اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان پیاده کرد، باید طوری حرکت کرد که این مهم در تمام نقاط کشور محقق شود.

 

امام‌جمعه جلفا با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصادی مقاومتی توجه به تولیدات داخلی و عرضه محصولات تولید داخل در کشور است، افزود: از ابتدای مسیر ورودی جلفا تا انتهای شهر، پر است از مغازه‌هایی که در آن‌ها لوازم و اجناس خارجی به فروش می‌رسد و این در تضاد آشکار با مبانی اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با تأکید بر توجه به محصولات داخلی، تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی، خرید محصولات داخلی و عرصه آن‌ها در شهرستان وضعیت اسفناکی دارد و ما به‌ جای حمایت از تولید داخلی برای تولیدات کشورهای بیگانه بازاریابی می‌کنیم و از تولیدات آن‌ها حمایت می‌کنیم و با این وضع به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را عملی کرد.

 

حجت‌الاسلام انتظاری بابیان اینکه یکی از آسیب‌های بزرگ اقتصادی کشور مسأله قاچاق کالا است که در حقیقت کمر تولید داخلی را شکسته است، عنوان کرد: مسأله قاچاق نیز موضوعی است که با فلج کردن چرخه تولید و ورشکستگی تولیدکنندگان به نفع کشورهای بیگانه و به ضرر اقتصاد داخلی کشور عمل می‌کند.

 

وی با اشاره به آیه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً»، افزود: همان‌گونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هیچ راهی برای سلطه بیگانگان به مسلمانان قرار داده نشده است، مسؤولان امر با اقدامات مناسب و تصحیح عملکردهایشان و مردم نیز با همت جمعی و نخریدن اجناسی که مشابه داخلی دارند، می‌توانند مسیر اقتصاد را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داده و مشکلات موجود را برطرف کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه مسؤولان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام، ابراز داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید داشته‌اند؛ نباید نسبت به‌ طرف غربی به‌ ویژه آمریکایی‌ها خوش‌بین بود، چرا که آنان هیچ‌گاه خیر ملت ایران را نخواسته‌اند.

 

وی با بیان اینکه طرف‌های غربی بعد از برجام به تعهدات خود عمل نکردند و غوغای دیگری درباره برنامه موشکی ایران با کمک خودفروشی سازمان ملل ایجاد کردند، ادامه داد: این مسائل به ملت و دولتمردان نشان می‌دهد که چیزی در خارج از مرزهای کشور به فکر ملت ایران و ارتقای اقتصادی آن‌ها نبوده و نیست./854/302/ب2

ارسال نظرات