۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۳۶۰۶۶
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

ضرورت اجرای امینانه نیت واقفان درراستای ترویج فرهنگ وقف

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که اجرای امینانه نیت واقفان سرلوحه کاری ما قرار دارد، گفت: ضرورت دارد نسبت به پرداخت حقوق موقوفات اقدام شود که ما در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
رییس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل امروز در جلسه شورای اداری آمل که در مسجد هدایت آمل برگزار شد، اظهار داشت: همه نهادها مبنای حرکت خود را بر روی اصولی قرار می دهند که گفتمان ما بر مبنای فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان این که بزرگان ما اشاره دارند که موقوفات باید به حالت وقفیت باقی مانده و عمل به نیت واقفان شود، افزود: فرهنگ وقف باید در جامعه ترویج شده و عمل به نیت واقف شود.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار داشت: بزرگان ما سخنان شگرفی درباره وقف دارند که با شنیدن آن حس تکلیف انسان دوچندان می شود و ضرورت دارد در راستای ترویج فرهنگ وقف و امامزادگان کوشا باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل ادامه داد: 492 موقوفه و 36 هزار رقبه در شهرستان آمل وجود دارد که آمار رقبات این شهرستان از بسیاری استان های کشور بیشتر است.

 

وی افزود: 105 بقعه متبرکه در سطح شهرستان داریم که بقعه میربزرگ بازگشایی شد و ضرورت دارد این بقعه متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

 

حجت الاسلام علیخانی از تنظیم 7500 سند اجاره خبرداد و تصریح کرد: 45 پروژه مرمت و بازسازی در 12 هزار مترمربع با هزینه 4 میلیارد تومانی در امام زادگان صورت گرفته است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی به مناسبت های مختلف و در طول سال در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود، گفت: 5170 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند و استقبال خوبی از برنامه های قرآنی صورت می گیرد.

 

وی افزود: مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت با امکانات مجهز و هزینه 15 میلیارد ریالی راه اندازی شد که کلاس ها و برنامه های متنوع با استقبال خوبی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که حفاظت از موقوفات را به نحو شایسته ای صورت می دهیم که بسیاری از افراد دم از دفاع موقوفات می زنند اما در عمل شاهد چنین امری نیستیم، گفت: ضرورت دارد نسبت به پرداخت حقوق موقوفات اقدام شود که ما در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که اجرای امینانه نیت واقفان سرلوحه کاری ما قرار دارد، افزود: 167 رای به نفع موقوفات صادر شد و 548 هکتار اراضی تحت تصرف اشخاص آزاد شد.

 

وی ادامه داد: 5 میلیارد و 650 میلیون تومان در زمان مدیریتی از نیت واقفان هزینه شده است و در عرصه های مختلف تلاش های ارزشمندی داریم تا بتوانیم به نحوی شایسته کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در این جلسه اظهارداشت: سازمان تبلیغات اسلامی در بخش های قرآنی، امور روحانیت و تشکل های دینی فعالیت دارد.

 

وی افزود: 72 مرکز قرآنی در سطح شهر و روستاهای آمل داریم که با همکاری 200 مربی مشغول فعالیت بوده و در هر ترم دو هزار دانش آموز در حال قرآن آموزی هستند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل از برگزاری 13 دوره تخصصی قرآن خبرداد و اظهار داشت: 30 کلاس پیش دبستانی را با حضور ششصد نونهال تحت پوشش خود قرار دادیم.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که 70 محفل قرآنی در شهرستان آمل برگزار شد، افزود: کارگاه مهارت های زندگی و تدبر در قرآن در شهرستان برگزار شد.

 

وی افزود: 263 روحانی در شهرستان آمل وجود دارد که در 142 مسجد نمازجماعت حداقل یک وعده، 19 نمازجماعت صبح و در 44 دستگاه اجرایی نمازجماعت صورت می گیرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان روحانیان و مبلغان دینی را به 454 مکان مذهبی اعزام کردیم و هیات های مذهبی شاخصی داریم که فعالیت های ارزشمندی صورت می دهند.

 

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: 531 مسجد شهرستان آمل را دارای شناسنامه کردیم که در فعالیت های فرهنگی هنری بتوانیم از فرصت ها و ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد حمایت های شایسته ای از سوی تشکل های مردمی و خودجوش صورت گیرد که عاملی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است./1314/202/ب2

ارسال نظرات