۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۶۳۷
حجت‌الاسلام فرازی‌نیا: 

راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان مستکبران و مسلمانان خودفروخته است

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا گفت: آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان همراه با راهپیمایی این روز، مشت محکمی است بر دهان آمریکا و اروپا و مسلمان‌های خودفروخته‌ای که ننگ اسلام هستند.
فرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی، در حرم مطهر رضوی ضمن توصیه به خواندن صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، ابراز داشت: در این متن زیبا، امام رضا(ع) به عنوان امامی معرفی می‌شود که رضایت خداوند در رضایت ایشان است؛ یعنی اگر سلامی با معرفت روزی ما شود رضایت خدا و لطف ویژه پروردگار شامل حال ما خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: طبق روایاتی که از معصومین(ع) نقل شده است، زیارت با معرفت امام رضا(ع) زائر را جزء صحابه مجاهد در رکاب پیامبر(ص) در جنگ‌های صدر اسلام قرار می‌دهد و در ثواب آن‌ها شریک می‌کند.

 

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا به بیان چند نکته متناسب با اعمال عبادی شب‌ و روز جمعه پرداخت و ابراز داشت: در تربیت اسلامی ما شب‌ و روز جمعه به تعطیلی ‌توصیه شده است، حال بعضی افراد حتی اعمال عبادی و مسجد رفتن را نیز تعطیل می‌کنند! در صورتی که در این مواقع باید حضور ما در محافل دینی پررنگ‌تر از طول هفته باشد.

 

وی در ادامه افزود: در شب‌ و روز جمعه سفارش بسیاری کرده‌اند که فراوان صلوات بفرستیم و همچنین به دیدن اهل قبور برویم و برای شادی روح آن‌ها صلوات بفرستیم. سفارش بعدی برای اینچنین شبی رفتن به کربلا و زیارت حضرت امام حسین‌(ع) است. اگر نمی‌توانیم برویم رو به قبله بایستیم و سلام عرض کنیم.

 

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی به سراغ سفارش‌های بعدی در شب‌ و روز جمعه رفت و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) کمیل را در شب جمعه به دعایی سفارش کرد که به فرموده ایشان از تعلیمات حضرت خضر(ع) است و ما اکنون این دعا را به نام دعای کمیل می‌شناسیم.

 

وی در ادامه افزود: نکته پنجم شروع کردن صبح‌جمعه با غسل آن روز است؛  ششم، خواندن دعای ندبه و زیارت آل یاسین در این مواقع و هفتم، آمادگی برای صله رحم و دیدار اقوام است.

 

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا به نکته‌ دیگری که در روز جمعه بسیار سفارش شده است، اشاره کرد و گفت: نماز عبادی و سیاسی جمعه یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در این روز انجام داد، نمازی که نشانه همبستگی و همدلی جامعه اسلامی است و مردم در این نماز از فواید و ثمرات فراوانی بهره‌مند می‌شوند،‌ مانند؛ اطلاع از امور سیاسی و مسائل مهم جامعه و جهان اسلام، همچنین دیدار با برادران دینی.

 

وی در ادامه با یادآوری تصمیم بسیار خوب و مهم امام خمینی(ره) برای قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، تصریح کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه با هم در راهپیمایی این روز شریف شرکت خواهیم کرد و بعد از آن آخرین نماز جمعه عبادی و سیاسی این ماه شریف را برگزار می‌کنیم./862/202/ب2

ارسال نظرات