۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۳۵۵۹۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

فردی که چشم باطنی ندارد لقمه حلال و حرام را متوجه نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: فردی که چشم باطنی ندارد، فرق بین حق و باطل، لقمه حلال و حرام و خوب و بد را متوجه نمی‌شود، کور بودن امروز ما به واسطه ستم‌ها و ظلم‌هایی است که در این دنیا به خودمان کرده‌ایم و آخرت نیز پرده‌برداری از اعمال این دنیا است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در جلسه تفسیر نهج‌البلاغه در ماه مبارک رمضان که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با بیان اینکه سفره برکات معرفت امیرمؤمنان تا روز قیامت همه مسلمانان را سیراب می‌کند گفت: جهان تشنه ارزش‌های انسانی، ایثار، عدالت و سخاوت، مردم‌داری و مهربانی است و انبیا و ائمه اطهار برای نهادینه کردن این شاخصه‌های الهی آمدند و یقیناً تمدن آینده جهان را حکمت و معرفت علوی می‌سازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه بحث ابراز کرد: از وجود ارزشمند حضرت امیر (ع) چشمه‌های جوشانی جاری است و هر کلمه از خطبه‌ها و حکمت‌های ایشان، دارای نکته نابی است که باید از آن بهره گرفت.

 

فردی که چشم باطنی ندارد لقمه حلال و حرام را متوجه نمی‌شود

خطیب جمعه در استان افزود: فردی که چشم باطنی ندارد، فرق بین حق و باطل، لقمه حلال و حرام و خوب و بد را متوجه نمی‌شود، کور بودن امروز ما به واسطه ستم‌ها و ظلم‌هایی است که در این دنیا به خودمان کرده‌ایم و آخرت نیز پرده‌برداری از اعمال این دنیاست.

 

این کارشناس حوزوی در ادامه بیان کرد: قلب و جان آدمی باید با "یاد مرگ" با ارزش‌های انسانی آشنا شود، به همین علت از توصیه‌های اکید امام علی (ع) توجه به نزدیک دانستن زمان مرگ است.

 

اگر چشم باطن ما در این دنیا باز نشود در آخرت کور خواهیم بود

این کارشناس دینی اضافه کرد: باید در دنیا با اراده و اختیاری که خدای متعال به ما داده از چشم ظاهری، بصیرت بسازیم، اگر چشم باطن ما در این دنیا باز نشود در آخرت کور خواهیم بود.

 

امام جمعه در استان قزوین با بیان اینکه گناه عاملی است تا شاکله وجودی ما در دنیا ساخته نشود، تصریح کرد: اگر در دنیا خود را نسازیم، در قیامت ناقص‌الخلقه خواهیم بود، آیه 179 سوره اعراف ناقص‌الخلقه بودن آدمی را نشان می‌دهد، آنجا که می‌گوید مثل این است که ما بیشتر جن و انس را برای جهنم خلق کرده‌‍‌ایم."

 

علت کور بودن در آخرت

وی ادامه داد: گناهانی چون ظلم به دیگران، خوردن مال حرام، تهمت زدن و دیدن صحنه گناه و تکیه زدن بر صندلی ظلم و قدرت از عوامل جهنمی شدن ماست.

 

علت جهنمی شدن انسان از نگاه قرآن

این کارشناس فرهنگی با اشاره به علت جهنمی شدن انسان از نگاه قرآن اشاره کرد: وقتی که ما از چشم، گوش و دلِ خود در راه گناه استفاده کردیم و جایگاه باطنی آن‌ها را تنزل دادیم، چشم و گوش و دل ما حیوانی می‌شود.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: اگر انسان قدر نعمات الهی را به جا نیاورد این سمع، بصر و فؤاد ما رشد و توسعه و برکت پیدا نمی‌کنند و ملکوتی نمی‌شوند و این انسان مثل کفار و منافقین رفتار خواهد کرد زیرا در رحم دنیا اعضا و جوارح مربوط به عالم برزخ ما باید جان بگیرد و رشد پیدا کند.

 

این مفسر قرآم کریم تأکید کرد: امام می‌فرمایند زندگی دنیایی رو به فناست و نفس خودت را از سیطره روزگار بترسان و آنچه بر پیشینیان خودت اتفاق افتاده را به فکر خودت یادآوری کن تا عبرت بگیرید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: هرکس به قدرت، مال، سلامت جسمانی و آدم‌های دنیا تکیه کند، گویی به یک دیوار شکسته تکیه کرده است، هیچ چیزی در این دنیا قابل اعتماد نیست و خدای متعال برای توحیدی کردن ما دنیا را بی‌ارزش قرار داده است.

 

وی در پایان گفت: اگر در دنیا زیر سایه ولایت ائمه و پیامبر (ص) باشیم، خدای متعال به ما عاقبت به خیری می‌دهد و در قیامت زندگی روشنی داریم و هنگام جان دادن از سکرات مرگ نجات پیدا می‌کنیم./853/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات