۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۳۳۱۲۷
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

ضرورت درک عظمت و جلال ماه رمضان

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه درباره ماه رمضان، گفت: چنانچه امام سجاد از خدا درخواست کرد، خواسته نخست ما در این ماه این است که عظمت، بزرگی و جلال این ماه را درک کنیم.
آیت‌الله کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، استاد حوزه بعد از ظهر امروز در رواق امام خمینی حرم رضوی به فرازهایی از صحیفه سجادیه که امام سجاد(ع) در هنگام ورود و خروج از ماه رمضان بیان فرموده است، اشاره کرد.


وی به وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: ایشان چنان با ماه رمضان وداع می کرد که گویی یک پناه گاه، محل امن و زمان مناسب را از ایشان گرفته اند و همانند شخصی که یک شیء گران قیمت و با ارزش را از او گرفته باشند و یا بچه ای که او را از مادر جدا کرده باشند، با ماه رمضان وداع می کرد.


حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه درباره ماه رمضان، گفت: امام سجاد(ع) می فرماید: «خدایا من که در این ماه وارد شدم، به من الهام کن تا فضل این ماه را بفهمم و حریم این ماه را نگه دارم؛ کمک کن آن چه  را در این ماه انجام داده ام، حفظ کنم؛ خدایا به من کمک کن تا در این ماه روزه بگیرم نه روزه ای که فقط دهان خود را ببندم و چیزی نخورم و نیاشامم...»
 

این استاد حوزه در ادامه به نکاتی که امام سجاد(ع) در اجتناب از گناه در ماه رمضان از خداوند می خواهد، اشاره و ابراز کرد: حضرت می فرماید: «خدایا کمک کن تا دست و جوارح خود را از گناه باز دارم و آن ها را در راهی به کار ببرم تا رضایت تو در آن باشد.»
 

وی افزود: عقب نشینی از گناهان مهم است اما این که اعضای خود را در چه جهتی به کار ببریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است از جمله این که زبان خود را در خواندن قرآن، دعا، ایجاد صلح به کار برده و گوش ما سخنان بیهوده که خیری برای دنیا و اخرت ما ندارد را نشنود.
 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: باید چشم ها را از نگاه کردن به لهو و لعب سرعت ندهیم چنانچه که وقتی ماهواره ها و منظره های لهو لعب وجود دارد برخی با سرعت به آن ها می نگریم.
 

این استاد حوزه به اجتناب از مال حرام با توجه به صحیفه سجادیه تأکید و اظهار کرد: حضرت سجاد می فرمایند: «خدایا کمک کن تا دستم را از چیزی که حرام است، بازدارم.» حال آن که در این اوضاع آشفته مردم برخی به مال مردم و بیت المال دست درازی می کنند.
 

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که خداوند می فرماید: «ما از شما چیزی نمی خواهیم، اگر خوبی کردی به خودت کردی و اگر بدی کردی به خودت کردی.»، گفت: این جهان مکافات عمل است و هر کاری که انجام دهیم به خود ما برمی گردد از جمله این که اگر رفتار مناسبی با پدر و مادر خود نداشتیم، فرزندان ما با ما همان کار را خواهند کرد.
 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی در پایان اظهار کرد: چنانچه امام سجاد از خدا درخواست کرد، خواسته نخست ما در این ماه این است که عظمت، بزرگی و جلال این ماه را درک کنیم./202/1310/ب1

ارسال نظرات